Mys och rys i Parken Zoo under Halloweenveckan

Torsdag-söndag 2-5 nov under höstlovsveckan händer det spökiga saker på Parken Zoo.

Förutom alla spännande djur man kan hälsa på, har en bortglömd gammal spökcirkus flyttat in i nöjesparken. Nöjesparken håller extra kvällsöppet och varje kväll kl 18 börjar spöktimmen på riktigt.

Ett gäng bortglömda gamla cirkusspöken har hittat till Parken Zoo´s nöjespark och där försöker de blåsa liv i sina gamla konsttrick bland kvällsöppna karuseller och chokladhjul.

-Det är väldigt sällan vi har öppet när det mörkt i parken – säger marknadschef Camilla Delac, det är värt att komma och uppleva, vi har testöppnat, testbelyst och testskrämts, det är så mysigt alla blir lite lagom rädda och vi märker att barnen gillar mer och mer när det är spännande och läskigt fortsätter Camilla.

Sista timmen skruvar parken upp spänningen och i den nya stigen ”Den fördömda skogen” då kan man bli riktigt skrämd

Spökena som agerar är Parken Zoo-personal som har agerat i andra roller under sommaren.

-Men vi gick också ut och sökte ”spöken” via videorekrytering och hittade några guldkorn där också, berättar Camilla.

Exotiska djur bland höstlöven

Spännande djur finns också att se. Djurparken har öppet under dagtid och de flesta av parkens djur trivs ute i det friska höstvädret. Specialmöten arrangeras i ökenhuset, aphuset och amazoonas där man får lära sig lite extra mycket om vissa djur. Lemurerna håller sig inne så här års men Lilla Zoo är öppet som vanligt.

Parken håller Halloweenöppet 2-5 november, djurparken är öppen 11-15, nöjesparken 13-19 (söndag 13-17).

Lördagen den 4 november, anordnas även en stor leksaksloppis i konferenslokalen Pingvinen i Parken Zoo. Ett bra tillfälle för alla föräldrar att, på ett miljövänligt sätt, se över barnens vintergarderob, leksaker och barnprylar. Leksaksloppan startar kl. 9.00.

Camilla Delac, marknadschef,
0705-927560,
camilla.delac@parkenzoo.se

• lovöppet