​Peg Parnevik och FO&O till Parken Zoo i sommar

Artistsöndagarna i parken är bokade. Under högsäsong bjuder parken på uppträdanden för hela familjen. Artister som Peg Parnevik, Lisa Ajax, FO&O och Samir & Viktor är bland andra publikmagneter som kommer fylla parken på söndagar.

Årets artistprogram i Parken Zoo består av en blandning av favoriter som tidigare har gjort stor succé i parken som FO&O och Samir & Viktor till helt nya artister som Peg Parnevik.

Parken Zoo startar traditionsenligt sommarsäsongen med Tobbe Trollkarl på midsommarsöndagen och sedan bjuder parken på en stor artistshow varje söndag kl 16 under högsäsong. Utöver de stora favoriterna så kommer barnfavoriter som Pettson & Findus och Babblarna.

Parken Zoo öppnar för säsongen 6 maj och har smygpremiär under påsken, 13-17 april.
Artistmatinéerna ingår i Parken Zoo´s ordinarie entréavgift och säsongskorten.

-Det är alltid spännande att sätta sommarens program säger Camilla Delac, marknadschef och programansvarig på Parken Zoo, i år är jag väldigt stolt över mixen vi fått till. Coola tjejer, häftiga pojkband och stora barnfavoriter, det här är artister med mycket energi som kommer bjuda våra gäster på härliga sommarshower.

Läs mer på www.parkenzoo.se och facebook eller följ @parkenzooeskilstuna på Instagram för dagsfärska nyheter från parken.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Camilla Delac, marknadschef Parken Zoo Mail:camilla.delac@parkenzoo.se

Söndagsmatinéer Parken Zoo 2017

Tobbe Trollkarl
25 juni (söndag)

Lisa Ajax
2 juli (söndag)

Peg Parnevik
9 juli (söndag)

Sean Banan
16 juli (söndag)

FO&O
23 juli (söndag)

Samir & Viktor

30 juli (söndag)

Kort om artisterna

Tobbe TrollkarlTobbe Trollkarl är en av Sveriges absolut mest omtyckta och bokade familjeunderhållare och programledare. Efter mer än 20 år på scen och i TV så vet publiken vad dom får!

Lisa Ajax

Lisa Ajax tävlade i Melodifestivalen 2017 med bidraget ”I Don’t Give A”, Lisa Ajax imponerade med sitt framträdande och gick vidare till Andra chansen och sedan till final i Friends Arena.

Lisa Ajax, som nyss fyllt 18 år har redan hunnit medverkat i Melodifestivalen två gånger och sålt platina med singeln ”My Heart Wants Me Dead”, utöver att ha vunnit Idol 2014.

.Peg ParnevikPeg Parnevik har haft en spikrak karriär. Debutsingeln ”Ain’t no Saint” kom ut för bara ett år sedan. Den placerade sig på andraplats på Svenska singellistan, nominerades till en grammis för Bästa Låt och hittills har den streamats över tjugo miljoner gånger på Spotify. Peg Parnevik har också hunnit turnera genom Sverige, ha en egen tv-serie och ta emot pris för Årets Nykomling på P3 Guld-galan.

The FO&O

Grammis-vinnande internetsensationen FO&O sålde ut Globen senast de spelade. Allt började med uppträdanden på gatorna i Stockholm och nu, bara några år senare, har de gigat med bl.a. Justin Bieber, One Directon, och hunnit med en USA-turné. Bandet tog sig till final i Melodifestivalen 2017 med låten ”Gotta Thing” skriven av den legendariska låtskrivaren John ”Mutt” Lange.

Samir & ViktorSamir Badran & Viktor Frisk har tillsammans närmare en miljon följare i sociala medier. Totalt har deras hitsinglar streamats över 95 miljoner gånger bara på Spotify.Med låten ”Bada Nakna” deltog duon för andra gången i Melodifestivalen 2016, en låt som gick rakt in som nummer ett på Spotify-listan. Hiten följdes upp under sommaren med singeln ” Fick feeling”.

I år är Samir Badran aktuell som en av deltagarna i Let´s Dance

• artister

Parken Zoo i Eskilstuna grundades 1898 och är idag ett av Sveriges mest besökta utflyktsmål. En perfekt dagsutflykt, här finns alltid något nytt att lära och du kommer våra djur riktigt nära Här finns djurparken med ett hundratal arter varav flera ingår i internationella bevarandeavelsprojekt via den europeiska djurparksföreningen, EAZA. Tillsammans med (Zoo-skolan), utbildningsverksamhet, badet, nöjesparken och uppträdanden av folkkära artister finns något för alla i familjen. Bolaget är sen augusti 2016 privatägd.  Mer info www.parkenzoo.se