Esteteleverna Hugo Nordell, Agnes Wängstedt, Sanna Sporre och Natali Fortes. Bild: Jonas Eklöf

Gymnasieelever bjuder in till rockkonserten 80's Hysteria!

Den sjunde februari bjuds det på 80-talsrevival på Kulturums stora scen. Då uppträder Partille Gymnasiums estetelever i rockkonserten 80’s Hysteria. Temat valdes för att man ville ge eleverna möjlighet att bejaka en musikstil de inte var så bekanta med.

– En del i utbildningen är att eleverna även ska lära sig scenpresentation. Det är svårt att hitta ett mer signifikant årtionde för just detta än 80-talet med sina galna frisyrer och glittriga klädutstyrslar, säger Fredrik Stenberg, projektledare.

Mattias Ia Eklundh och Lollo Gardtman med på tåget

Två av Partille Gymnasiums artistmentorer coachar eleverna under repetitionerna och en av dem, Mattias Ia Eklundh, är även med på konserten. Lollo Gardtman, missar konserten till förmån för ett annat projekt på samma tema. Hon medverkar nämligen i ”Rock Of 80’s – The show” som sätts upp på Trädgår’n i Göteborg under våren.

Mattias Ia Eklundh är gitarrist, låtskrivare och sångare i bandet Freak Kitchen och ger även ut soloalbum under namnet Freak Guitar.

Lollo Gardtman är sångerska från Partille och ständigt aktuell i olika musikprojekt. Just nu i tidigare nämnda ”Rock Of 80’s – The show” tillsammans med bland andra artisterna Jessica Andersson, Stefan Odelberg och Jakob Samuel.

Fri entré

Rockkonserten 80’s Hysteria äger rum tisdagen den 7 februari klockan 18.30 på Partille Kulturums stora scen. Alla som vill är välkomna till fri entré.