Sportlov i Partille

Nyhet   •   Jan 25, 2018 16:31 CET

Skridskor, bio, hoppborgar, skrivarverkstad och mycket mycket mer! Sportlovet i Partille är fyllt av aktiviteter för såväl stora som små och nästan alla aktiviteter är gratis. Läs mer om allt som sker vecka 7 här.

Måndag 12 februari

Pyssla i Kulturum

Klockan 10-14: Kom och skapa kärleksfulla avtryck inför Alla hjärtans dag. Drop-in, ingen föranmälan behövs och såväl gammal som ung är välkommen! Plats: Ungdomens hus.

Spelhäng i Ungdomens hus

Klockan 17-20: Spelhäng i Ungdomens Hus! Vi ordnar med lite olika brädspel, kortlekar och Playstation. Kom in och häng med oss! För mer information och frågor, kontakta fritidsledare Maggie Harake på telefon 0725-43 93 97. Plats: Ungdomens hus.

Tisdag 13 februari

Hoppa i arenan

Klockan 10-12.30 för dig som är 10-13 år: Hoppa i arenan! En favorit i repris! Denna gång fyller vi A-hallen i Partille arena med hoppborgar, hinderbanor och andra roliga hoppaktiviteter. Fri entré! För mer information och frågor, kontakta Maggie Harake via mail maggie.harake@partille.se Plats: Partille arena.

Klockan 13-14.30 för dig som är 13-19 år: Hoppa i arenan! En favorit i repris! Denna gång fyller vi A-hallen i Partille arena med hoppborgar, hinderbanor och andra roliga hoppaktiviteter. Fri entré! För mer information och frågor, kontakta Maggie Harake via mail maggie.harake@partille.se Plats: Partille arena.

Prova på rugby

Klockan 10-11.30 för dig som är 7-10 år: Prova på rugby tillsammans med Spartacus rugbyklubb. Anmälan görs till nils.nilsson@partille.se via mail senast fredag 9 februari. Plats: Vallhamra sportcenter.

Klockan 12.30-14 för dig som är 11-14 år: Prova på rugby tillsammans med Spartacus rugbyklubb. Anmälan görs till nils.nilsson@partille.se via mail senast fredag 9 februari. Plats: Vallhamra sportcenter.

Skrivarverkstad i Makerspace

Klockan 13.30-16: Skrivarverkstad i Makerspace för dig som är 9-12 år. Var med och skapa i biblioteket! Vi har kul med ord och testar roliga skrivövningar tillsammans. Få tips om hur du skriver spännande berättelser. Vi bjuder på fika. Anmäl dig till ragnhild.erseus@partille.se via mail eller via telefon 031-792 10 10. Plats: Makerspace, Partille bibliotek.

Café Snacka

Klockan 17.30-19.30: Vi välkomnar alla, oavsett ålder, till Café Snacka! Tillsammans fikar vi, pratar och har roligt. Plats: Ungdomens hus.

Onsdag 14 februari

Kulturkul med Kulturskolan

Klockan 9-12: Kulturkul med Kulturskolan! Här får du prova att spela gitarr, dansa och göra alla hjärtans dag pyssel. Anmäl dig senast 12 februari med namn, ålder och kontaktperson till anna.foster@partille.se. Plats: Kulturskolan.

Extra öppet i Makerspace

Klockan 13-16: Extra lovöppet i Makerspace! Kom och testa våra robotar, pyssla och träffa andra makers - alla är välkomna! Drop-in, ingen för anmälan krävs. Plats: Makerspace, Kulturum.

Torsdag 15 februari

Testa på kickboxning

Klockan 10-11.30 för dig som är 7-13 år: Testa på kickboxning med Westcoast boxing.
Anmälan görs till rojas@westcoastkickboxing.se via mail senast måndagen 12 februari. Plats: Partille arena, B-hallen.

Prova på Rugby

Klockan 12.30-14 för dig som är 7-14 år: Prova på rugby tillsammans med Spartacus rugbyklubb. Anmälan görs till nils.nilsson@partille.se via mail senast måndag 12 februari. Plats: Partille arena, B-hallen.

Kom och spela fotboll

Klockan 10-11.30 för dig som är 7-10 år: Kom och spela fotboll med Björndammens BK! Anmälan görs till jonas.wassman@edu.partille.se via mail senast måndag 12 februari. Plats: Partille arena, A-hallen.

Klockan 11.30-14 för dig som är 11-13 år: Kom och spela fotboll med Björndammens BK! Anmälan görs till jonas.wassman@edu.partille.se via mail senast måndag 12 februari. Plats: Partille arena, A-hallen.

Bio i Kulturum

Klockan 14-16: Sugen på bio? Välkommen till Kulturum för att se sportlovsbion Coco. Filmen handlar om pojken Miguel som drömmer om att bli lika bra på gitarr som sin idol Ernesto de la Cruz. Köp din biljett här. Plats: Stora scen, Kulturum.

Klockan 18-20.30: Lovbio för dig som är 13-19 år! Filmen som visas är Black Panther. Vi har ett antal biljetter som säljs till reducerat pris på 20 kr (ordinariepris 70 kr). Först till kvarn! Anmälan samt betalning görs till rabi.shabo@partille.se via mail eller via telefon 0722-19 86 27. Plats: Stora scen, Kulturum.

Fredag 16 februari

Prova att spela gitarr

Klockan 10-12: Välkommen till Kulturskolan för att prova på att spela gitarr! Inga förkunskaper eller föranmälan krävs, drop-in. Alla är välkomna! Drop-in Plats: Kulturskolan, sal K11.

Aktiviteter som pågår alla dagar vecka 7

Skridskoåkning i Vallhamra ishall

12-16 februari

Klockan 10-14.20: Ta med hela familjen och åk skridskor i Vallhamra ishall! Klockan 10-11.50 får man spela med hockeyklubba och klockan 12-14.20 är det skridskoåkning utan klubba. Plats: Vallhamra ishall.

17-18 februari

Klockan 12.30-14.20: Ta med hela familjen och åk skridskor i Vallhamra ishall! Skridskoåkning utan klubba. Plats: Vallhamra ishall.

Träna hos Friskis&Svettis

Klockan 07.30-20.30: Friskis & Svettis erbjuder alla skolungdomar att träna för 20 kr. Det går även bra att boka pass i receptionen. Här hittar du information gällande åldersgränser.

I vår evenemangskalender hittar du alla evenemang inför sportlovet.