PayEx och Telge Energi i samarbete när elavtal börjar säljas i butik

Telge Energi har, som första elbolag i Sverige, lanserat ett helt nytt sätt att sälja elavtal: rakt över disk på Pressbyrån och 7-Eleven. Till detta introducerades nyheten att elkostnaden dras månadsvis via betalkort via PayEx.

- Vi är stolta över att vara en del i Telge Energis satsning där både försäljning och betalning av en traditionsbunden tjänst sker på ett helt nytt sätt. Telge Energi tänker nytt och att vi kan bidra till att möjliggöra detta är väldigt roligt, säger Nicklas Molin, VP Sales, på PayEx.

Att Pressbyråns och 7-Elevens cirka 470 butiker runtom i landet nu blir kontaktytor för nya kunder till Telge Energi är ett helt nytt grepp i branschen. Kunden får besked om månadskostnaden via sms istället för en faktura och beloppet dras automatiskt via betalkort varje månad.

- Vi har alltid utmanat elbranschen och nu gör vi det igen: allt för att stå på kundens sida och göra el enkelt och lättillgängligt. Smidiga betalningar är en viktig del av detta och vi har nu en lösning som gör att vi kan möta dagens och morgondagens behov på en föränderlig elmarknad, säger Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi.

Nicklas Molin, VP Sales & Marketing
E-post: nicklas.molin@payex.com