Opus Bilprovning väljer PayEx som ny betalleverantör

Opus Bilprovning byter samarbetspartner till Payex för betalningar på nätet. PayEx tjänster Kortbetalning på internet och Direktbetalning via bank är kostnadseffektiva betalalternativ som skapar förutsättningar för företag att bedriva hela eller delar av sin verksamhet på nätet.

Opus Bilprovnings kunder kan enkelt boka besiktning av sitt fordon på nätet. Med PayEx betaltjänster kan de också betala besiktningen online, antingen med kort eller direkt via bank. Kortbetalningen är säker och erbjuder världens mest populära konto- och kreditkort. Direktbetalningen via bank sker tryggt genom kundens egen internetbank och verifiering av köpet sker på samma sätt som när kunden betalar en räkning. Beställningsprocessen förkortas för de kunder som har bokat och betalat på nätet och allt är klart när de sedan kommer till någon av Opus Bilprovnings 70 besiktningsstationer.

Vi vill alltid vara det bästa alternativet för alla kunder och jobbar därför ständigt med att förbättra och förenkla våra rutiner och system. Vi ser bokning och betalningsflödet som en av de viktigaste delarna och det känns riktigt bra att vi nu har möjlighet att utveckla detta ytterligare, säger Petra Lovric, Accounting Manager på Opus Bilprovning.

Handeln över nätet fortsätter att öka vilket bidrar till en positiv utveckling av olika betaltjänster. PayEx ligger i framkant på betalmarknaden och kan erbjuda såväl innovativa lösningar som de vanligast förekommande betalsätten.

PayEx strävar alltid efter att leverera bra och smidiga tjänster som passar våra kunders behov och som effektiviserar deras verksamhet, säger Andreas Larson, Sales Manager på PayEx.

Andreas Larson, Sales Manager PayEx
Mejl: andreas.larson@payex.com
Telefon: +46 739 343 183

PayEx är en privatägd koncern med huvudkontor på Gotland. Koncernen omfattar ett flertal bolag med cirka 500 medarbetare i fyra länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso. PayEx erbjuder även finansiella tjänster som factoring, delbetalning och lån.