PayEx betallösning bakom City Gross satsning på vin

Det är PayEx betallösning som används när City Gross, som första dagligvarukedja i Sverige, nu satsar på hemleverans av vin tillsammans med sin matkasse.

PayEx Autopay gör det enklare för kunden och gör det möjligt för City Gross och Winefinder, leverantörer av matkassen och kvalitetsvinerna, att få uppdelade transaktioner. I grunden ligger Kortbetalning på internet vars autopay-funktion förenklar betalningen.

City Gross satsning tillsammans med Winefinder visar att nya marknader och nya samarbeten inom e-handel är på väg att etablera sig. Det är en spännande tid där PayEx driver utvecklingen av betallösningar. Betalsätt som underlättar för både kund och handlare är i fokus, säger Andreas Larson, Sales Manager på PayEx.

Det unika i lösningen är att PayEx system delar upp transaktionen mellan City Gross och Winefinder. PayEx har sedan tidigare ett långt samarbete med både City Gross och Winefinder och den nära relationen har underlättat utformandet av betallösningen.

Vi vet att många av våra kunder vill kombinera mat och kvalitetsvin och ser det här som ett bra sätt att göra det enklare för dem. Vi inleder med att genom Winefinder erbjuda några olika vinlådor med matkassen, så får kundbehovet avgöra hur vi utvecklar vårt erbjudande efterhand, säger Carola Grahn, ansvarig för Mat & vin på City Gross.

Rent praktiskt erbjuds den som prenumererar på City Gross Matkasse nu möjligheten att beställa ur ett sortiment av för City Gross speciellt framtagna vinlådor med inledningsvis sex eller tolv flaskor kvalitetsvin med olika inriktning.

Genom att erbjuda matintresserade kunder goda viner på ett enkelt sätt kan vi erbjuda ett mervärde för City Gross kunder. Att intresset är stort kunde vi se direkt vi lanserat nyheten, säger Ole Nielsen, VD på Winefinder.

Andreas Larson, Sales Manager PayEx
Mejl: andreas.larson@payex.com