Ökad försäljning & tydlighet - ledord för Paysons nya inloggade sidor

Payson lanserar en uppdaterad version av inloggade sidor för företags PaysonKonton. Fokus har lagts på ett mer användarvänligt gränssnitt samt informativ kunddata för att ge kunderna bästa möjliga upplevelse och mervärde.

– Vi frågade våra kunder vad de saknade i våra tjänster och ställde frågor om hur de uppfattade produktutbudet och vilka tjänster de använde. Det visade sig att många kunder inte hade en riktig bild av hela vårt utbud av tjänster och möjligheter till ökad försäljning. Den här problematiken ville vi naturligtvis åtgärda, säger Per Bodell, VD på Payson.

Kundernas åsikter har legat som grund

Utformningen har tagits fram med stöd av Paysons återkommande kundundersökning PaysonPanelen där mer än 500 av Paysons företagskunder har varit med och lämnat sina åsikter. Resultatet visade på ett behov av tydlighet gällande produktutbud och information i kombination med tips och hjälp relaterat till ökad försäljning. Tillsammans med webbyrån Vektorgrafik Stockholm AB användes sedan den här informationen som grund för utvecklingen av den uppdaterade versionen av PaysonKontot för företag.

– I det här projektet har våra riktlinjer varit att skapa ett gränssnitt som underlättar och förenklar det dagliga arbete som e-handlare står inför. Information och innehåll som skapar mervärde har varit absolut högsta prioritet och slutresultatet ger verkligen en avskalad och ärlig bild över e-handlarnas transaktioner och kunder, säger Jimmy Lindberg på Vektorgrafik Stockholm AB.

De nya sidorna ska fungera som en dynamiskt anpassad plattform för varje enskilt företag. En tydlig överblick över kontouppgifter och kundstatistik är det första användaren möts av vid inloggning. Där kommer användaren även kunna se vilka tjänster och vilken version av kassa de använder, PaysonCheckout1.0 eller PaysonCheckout2.0, samt hur de enkelt kan växla mellan tjänster. Kontot kommer utöver det här fungera som en portal där matnyttig och företagsanpassad information och statistik kommer att uppdateras löpande. Målet är att kontoinnehavaren med enkelhet ska finna den information som denne söker, utan att behöva ta kontakt med kundtjänst. Dessutom kommer Paysons företagskunder få en tydlig kvantifierad bild över kunddemografi och beteende som kan användas som underlag vid försäljnings- och marknadsaktiviteter.

– Syftet med uppdateringen är att kunna vara proaktiva och ”spot on” gällande information till användarna som kan befinna sig i olika steg i sina verksamheter och därför ha olika behov av information. Vi vill även ge tips och relevanta uppgifter om försäljningen, avslutar Per Bodell.

Emma Lindgren, Marknadschef Payson
Telefon: 070-752 32 90 Mail: emma.lindgren@payson.se

• Elektroniska affärer, kommunikation

• kortbetalningar
  • paysonkonto

Payson startades 2004 med syftet att hjälpa företag och privatpersoner att ta betalt och betala på ett enkelt och säkert sätt på nätet. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med fler än 3 miljoner användare och över 10 000 anslutna e-handelsföretag. PaysonCheckout är ett betalsystem som innefattar faktura, bank-, mobil- och kortbetalningar. Payson är ett betalningsinstitut som ägs av Svea Ekonomi.