Visma och Payson i samarbete om kortbetalningar

Visma presenterar idag möjligheten att ta betalt med Paysons tjänster i deras webbshopslösning, Visma Avendo Webshop. Visma har sin webbshoplösning med sina ekonomiprogram, vilket gör lösningen mot Vismas breda utbud av ekonomiprogram unikt och förenklar administrationen för Vismas webbshopanvändare.

Payson och Visma har ingått ett samarbete som ger användarna av Visma Avendo Webshop tillgång till Paysons betallösningar för kortbetalning med Visa och Mastercard eller direktbetalning via sin bank.

− Vi är glada att tillsammans med Visma kunna erbjuda våra betallösningar. Payson kompletterar Avendo Webshop på ett bra sätt, eftersom det är enkelt att komma igång och ta betalt med Payson. Kunderna kan börja använda sig av webbetalningar utan några startkostnader eller månadsavgifter, säger Oskar Bjursten, vd för Payson.

− Vi ser det som ett naturligt steg i att kunna erbjuda en mer komplett webbshoplösning med Paysons betallösningar för våra kunder. Payson har en bra och enkel produkt och ett starkt varumärke så det var naturligt för oss att välja dem som partner, säger Rolf Dahlberg, vd för Visma Spcs.

Ÿ Läs mer om Visma Avendo Webshop: http://www.vismaavendoweb.se

Ÿ Läs mer om Paysons betallösningar: https://www.payson.se/ebutik