Lambertsson lanserar arbetmiljösatsningen Säker Sak

Lambertsson lanserar arbetsmiljösatsningen Säker Sak™

Lambertsson gör mycket för att förbättra arbetsmiljön i byggindustrin. Faktum är att hela branschen gör en hel del. Trots detta går utvecklingen åt fel håll. Det kan vi aldrig acceptera. Arbetsmiljön och säkerheten på svenska byggarbetsplatser är i topp jämfört med andra länder. Det är glädjande och visar att det lönar sig att lägga mycket resurser på förebyggande säkerhetsarbete. Men betydligt mer måste göras. En enda olycka med allvarlig eller dödlig utgång är alltid en för mycket.

-Vår vision är att ingen ska skadas eller omkomma på Sveriges byggarbetsplatser. Därför ökar vi nu våra ansträngningar för att påverka och förändra de attityder som ofta ligger bakom oaktsamhet och olycksfall. Forskning har visat att ett sätt att få ner antalet olyckor är att bli bättre på att rapportera tillbud och riskobservationer därför sätter vi ett mål på öka att rapportering, säger Per Hovbrandt, marknadschef på Lambertsson.

Lämna inte omtanken hemma.

Om du hade sett på dina medarbetare på samma sätt som du ser på dina egna familjemedlemmar, hur många onödiga risker och olyckor skulle du då kunna förhindra? Lambertsson beskriver detta genom filmer på social media och på webben där man vill visa att vi har omtanke hemma men inte alltid på arbetet.

För mer information:

Ola Angel, VD Lambertsson Sverige AB: +46 733 376100