Peab Asfalt vinner asfaltkontrakt i Nacka kommun

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 11:56 CET

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande ny- och underhållsbeläggningar i Nacka kommun, Stockholm. Kontraktet omfattar även mindre gatuarbeten såsom tillgänglighetsanpassningar, schaktning och återställningar vid VA-arbeten.

Kontraktstiden gäller år 2016-2017 med möjlighet till förlängning om 4 år. Totala ordervärdet uppgår till cirka 30 miljoner kronor och beräknad volym är cirka 20.000 ton asfalt per år.

Beställare är Nacka kommun men asfaltarbeten kommer att även avropas av kommunens ingående enheter, Vägenheten, VA-enheten, Trafikenheten, Park- och Naturenheten och Tekniska drift- och underhållsenheten och dess bolag.

För mer information kontakta Christian Smeds, arbetschef, Peab Asfalt, 0733-84 84 71.