Peab Asfalt vinner kontrakt i Hylte kommun

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2019 08:57 CEST

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande underhållsbeläggning åt Hylte kommun juli 2019 - juni 2021, med en möjlighet till förlängning upp till två år.

Uppdraget omfattar underhållsbeläggningar samt lagningsarbeten såsom återställning av asfalt efter exempelvis ledningsgrävning, skador på vägar med mera till kommunen. Kontraktet uppgår till ett värde av cirka två - fyra miljoner kronor per år.

För mer information kontakta Christopher Mårtensson, arbetschef, 0733-84 85 84 eller Pär Nilsson, avdelningschef, 0733-84 85 91.

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 900 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Norge AS.