VD skifte i ATS bolagen

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2018 10:05 CEST

Markus Lantz utsedd till ny VD för ATS bolagen

Markus Lantz utsedd till ny VD i ATS bolagen

Ny VD för ATS bolagen blir Markus Lantz som har arbetat inom ATS tidigare. Nuvarande VD Bengt-Arne Ingelström och lämnar över posten den 1september 2018 och fortsätter som rådgivare inom Lambertsson koncernen.

-Det har varit en väldigt spännande och utvecklande resa med ATS sedan jag kom in i bolaget 2010 och det känns bra med att Markus tar över för fortsatt expansion.

-Det är en härlig utmaning och jag kommer att fortsätta arbeta efter vår tillväxtstrategi, säger Markus.

För mer information kontakta Ola Angel, 0733-376100

ATS Kraftservice är ett helägt dotterbolag till Lambertsson Sverige som i sin tur ingår i Peabkoncernen. Företaget startades upp för 24 år sedan och förenar det mindre företagets dynamik med det stora företagets resurser. Idag är ATS verksamma i hela Sverige med en omsättning på 261 Mkr och ett 80-tal skickliga medarbetare. ATS har ramavtal med bland annat Vattenfall, Fortum, E.ON, och utför även tjänster till mindre bolag.