Afsaneh Shakhooei - Årets SFI-stjärna

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 16:28 CET

(på bild från vänster: Afsaneh Shakhooei, Elynore Thorstenson, Louise Fransson, Oliver Broström. Fotograf: Maila Dimle-Karlsson)

Årets Vikarie är ett event där skolbemanningsföretaget VRE Education uppmärksammar de som har gjort en extra stor och betydelsefull insats på förskolor och skolor runt om i Sverige. På kvällen den 21 januari 2016 delades utmärkelser ut för åttonde året i rad. Afsaneh Shakhooei tog under kvällen emot hedersomnämnandet Årets SFI-stjärna.

I juryn sitter Karin Jordås, generalsekreterare på Mentor Sverige, Peder Hagen VD VRE Education, Emma Hermansson personalansvarig VRE Education Stockholm, och Annahita Yassarati bemanningsansvarig VRE Education VÄST och SYD.

Utmärkelserna syftar till att lyfta statusen och vikten av lärarvikariens betydelsefulla och viktiga roll ute på förskolor och skolor runt om i Sverige. Totalt 1 200 lärarvikarier som arbetar genom VRE Education kan bli nominerade till priset. Afsaneh var en av årets 50 nominerade vikarier.

Juryns motivering för Årets SFI-stjärna lyder: Afsanehs genuina intresse för skolformen SFI och elevers lärande har bidragit till nöjda elever och förbättrade resultat. Genom sitt engagemang och prestigelösa sätt har Afsaneh varit med och skapat en professionell arbetsmiljö!

Det känns jätteroligt! Det är speciellt roligt att bli uppskattad av skolorna för det jobbet jag gör. Det bästa med att vara lärarvikarie är att det är så himla kul och att jobbet är så olika från dag till dag. Jag har lärt mig olika knep för att lära ut och göra lektionen intressant och engagerande. Eleverna på SFI har kommit fram och tackat mig för att de har lärt sig mycket. Många berättade att de aldrig vågat prata så mycket på en lektion och att de framför allt har haft väldigt roligt” berättar Afsaneh.

Skolor och förskolor samt anställda på VRE Education har nominerat kandidater.

Tidigare vinnare av Årets Vikarie är Mathilda Hallberg (2014) Nadja Frykskog (2013), Johline Lindholm (2012), Nenad Prokovic (2011), Morgan Berglund (2010), Emil Börner (2009), Azadeh Limakeshi (2008).

För mer information kontakta:
Malou Blomberg, pressansvarig VRE Education, 0707-10 55 45, malou.blomberg@vre.se
Josefine Karlqvist, presskontakt VRE Education, 0707-91 73 62, josefine.karlqvist@vre.se
Peder Hagen, jurymedlem och VD VRE Education, 0708-72 97 53, peder.hagen@vre.se

VRE Education är ett auktoriserat bemanningsföretag, vars affärsidé är att hyra ut väl förberedda och engagerade lärarvikarier till förskola, grundskola, särskola och gymnasieskola inför kortare och längre vikariat, samt att rekrytera kompetenta lärare och skolledare. VRE Education startades 2001 av grundarna till Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor. VRE Education har ramavtal avseende skolbemanning och skolrekrytering med ett 20-tal kommuner i Sverige samt med friskolekoncernen AcadeMedia.

Kommentarer (0)