Pressmeddelande -

Ytterligare en succéemission på Pepins – Pensiono passerar målet på 39 miljoner kr

Fintechbolaget Pensiono som digitaliserar en gammaldags bransch har genomfört en framgångsrik emission via Pepins sajt för crowdfunding och nått sina mål. När teckningstiden för erbjudandet gick ut den 28 april, hade Pensiono fått in över 1 000 investeringar och passerat målet på 39 miljoner kr.

Pensiono valde Pepins crowdfunding som en del i en genomtänkt strategi när de snart lanserar försäkringsbolaget Svenska Fribrevsbolaget.

– Vi hade två mål med emissionen, att få en ägarspridning på minst 800 personer och att resa 39 miljoner. Båda målen är nu uppnådda och vi kan gå in i nästa fas. På tisdag morgon påbörjas en rad formella processer, en styrelse skall formellt sättas samman i Pensiono Partners, ägarprövning skall förberedas etc. Under tiden kommer emissionen hållas öppen i maximalt 14 dagar till men den stänger när vi är klara med de formella processerna eller när emissionen når maxtaket på 44 miljoner, säger Nicklas Hellberg, medgrundare av Pensiono och VD för Svenska Fribrevsbolaget.

Marcus Bonsib, ansvarig för emissionen på Pepins, fortsätter:

– Jag är väldigt stolt över utgången av emissionen som har tagit Pepins till en ny nivå. Det känns bra att så många av våra medlemmar har investerat sida vid sida och på samma villkor som institutionella investerare som East Capital, Investment AB Spiltan, Lannebo och nyckelpersoner. Det är något unikt och visar än en gång styrkan i Pepins-modellen.

Förlängd teckningstid

Ordinarie erbjudande att teckna aktier i Pensiono Holding var öppet till den 28 april. Eftersom intresset varit stort har bolaget beslutat att teckningstiden förlängs under tiden de formella processerna fortlöper, eller tills erbjudandet når maxbeloppet på 44 miljoner kr, dock längst i 14 dagar.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mattias Fellenius, Pensionos VD och medgrundare, mattias.fellenius@pensiono.se,
tel: +46 (0)70-390 22 27

Marcus Bonsib, projektledare och ansvarig för emissionen på Pepins, marcus@pepins.com,
+46 (0)72-182 72 90