Unik kungsvåning i Laurinska palatset med makalös utsikt över Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2017 17:57 CET

Enastående panoramautsikt över Riddarfjärden, Gamla Stan och Stadshuset.

Per Jansson Fastighetsförmedling har nu fått uppdraget att sälja en helt unik kungsvåning högst upp i Laurinska palatset. Bostaden om totalt 260 kvm är i absolut toppskick och har en storslagen utsikt över hela Stockholm och Riddarfjärdens glittrande vatten. Fritt och högt läge helt utan insyn och många vackra fönster som ger ett fantastiskt ljus. Generösa och luftiga sällskapsytor med vidsträckt utsikt utöver såväl Mälaren och Stadshuset som över Riddarholmen, Gamla Stan och Stockholms innerstad.

Två fina kungsaltaner och öppen spis. Våningen är ritad av arkitekt Lars Wester och är genomgående renoverad med exklusiva materialval och mycket hög standard där moderna inslag har blandats med vackra bevarade originaldetaljer. Stilrent och smakfullt kök med matplats för många. Tre till fyra bra sovrum, tre påkostade badrum samt gästwc. Ett sällan återkommande tillfälle att förvärva ett av Stockholms mest eftertraktade boenden i en mycket välhållen fastighet från 1891, totalrenoverad 2010/11, med representativ och vacker entré, ritad av arkitekt Valfrid Karlson.

”Våningen har ett av Stockholms i särklass finaste lägen i en mycket eftertraktad och populär fastighet” menar mäklaren Per Jansson. ”Utsikten från våningen är makalös! Bostaden kommer verkligen att tilltala våra absolut kräsnaste kunder” säger Per Jansson.

För mer information se:

Kontakta även ansvarig fastighetsmäklare:

Per Jansson, Fastighetsmäklare och ägare av Per Jansson Fastighetsförmedling

per@perjansson.se

070-562 99 00

Om oss. Allt det som ett femstjärnigt hotell är för sina kunder, vill vi vara för dig som söker motsvarande känsla i mäklarvärlden. Kompetens, lyhördhet, kvalitet och engagemang är våra ledord. Varje dag och i varje uppdrag. Att vi alla är utbildade fastighetsmäklare är en självklarhet. De flesta av oss har därtill varit det i många år och har därför också skaffat oss ett brett kontaktnät.

Vi är lite dyrare, femstjärnigt kostar mer. Men å andra sidan ingår möjligheter till personliga upplägg och specialarrangemang. Mycket pekar dessutom på att du får mer betalt vid en försäljning via oss, så kanske är det där med snålhet och vishet något att begrunda ibland.

De flesta bostadsaffärer är betydande för alla inblandade. Vår ambition är alltid att både säljare och köpare ska vara riktigt nöjda. Vi arbetar sällan eller aldrig efter fasta mallar, varje kund är unik och behandlas därefter. I de fall fullkomlig diskretion önskas ordnar vi det, hos oss är det alltid du som kund som bestämmer.

Kommentarer (0)