Ballantine’s Christmas Reserve i Systembolagets ordinarie sortiment 1 november

Ballantine’s Christmas Reserve i Systembolagets ordinarie sortiment 1 november

Christmas Ballantine’s presenterar här Ballantine’s Christmas Reserve, en mjuk blend från de finast lagrade whiskies utvalda av master blender Sandy Hislop för dess exceptionella smaker och aromer som väcker julkänslan till liv. Det är en blend som reflekterar all skicklighet från master blender och som gör den perfekt att avnjuta vid juletid.

Doft: Fyllig, djup och fruktig med inslag av lyxig saftig russinkaka och söta kanderade äpplen. Perfekt balanserad med kolatoner och mjuka mogna päron.
Smak: Trevlig sötma med påtagliga inslag av apelsin och tydlig fruktkaraktär. Fylliga och smakrika russin, päron och inslag av kanel.
Avslutning: väldigt lång, rund med inslag sötma.

Varu nr: 86015
Pris: 449:-

”Sandy Hislop fick uppdraget att ta fram en 12-årig blend som förmedlar jul. Resultatet blev en unik blend som drar åt torkad frukt med mer djup än Ballantine’s 12 yo
”  säger Helena Stenlund, Brand Manager på Pernod Ricard Sweden.

Utanför Glasgow blandas ett 52 olika maltwhiskys samman av Master Blender Sandy Hislop. Maltwhiskyn som ingår i Ballantine’s kommer från hela Skottland. Målsättningen för Master Blender Sandy Hislop är att blanda en whisky, som hela tiden håller en hög och jämn kvalitet oberoende av var och när whiskyn njuts. Därför väljs varje whiskyfat ut med största omsorg och noggrannhet.

För mer information:
PR-Manager
Tel 08 744 73 70
Mobil 0733 16 82 90
E-post helene.thideman@pernod-ricard-sweden.com
Webb www.pernod-ricard-sweden.com, www.provaguiden.se

Pernod Ricard skapades 1975 genom en sammanslagning av de ledande franska anisproducenterna (Pernod och Ricard). Pernod Ricard finns representerade i de flesta länder och är ”co-leader” inom vin- och spritbranschen globalt.

Pernod Ricard Swedens verksamhet på marknaden sker med omsorg för våra konsumenter och präglas av ett genuint socialt engagemang. Företaget främjar ansvarsfullt drickande och är medlem i European Forum for Responsible Drinking (EFRD).