Lansering av AVEC - ny förpackning med 5 kändisar

Lansering av AVEC - ny förpackning med 5 kändisar

Att dricka avec är en svensk tradition med inspiration från fransmännens digestif – seden som fullbordar måltiden med kaffe och några droppar ädelt destillat.

I förpackningen AVEC finns fem kända varumärken samlade från cognac och whisky till rom och likör, en palett som tillfredsställer de flestas smak.

AVEC innehåller tio stycken fem centiliters flaskor, två av varje varumärke, som tillsammans bjuder på stor doft- och smakrikedom: Martell VS är en vällagrad cognac med elegant ekton runt den vinösa råvaran. The Glenlivet 12 YO är både skottarnas aptitretare och avec, en single malt av stora dimensioner. Irländarna njuter istället sin Jameson Irish Whiskey, antingen i aromkupa eller i en Irish Coffee. På andra sidan Atlanten är råvaran sockerrör. Sådan fatlagrad rom har nu tagit steget in i finrummet och med Havana Club Añejo 7 años är det lätt att förstå varför. Från Mexico har vi så hämtat Kahlúa, en mjukt avrundad kaffelikör som både kan drickas, med eller utan is, och serveras som en läcker sås till vaniljglass.

Lansering: 2 december 2013
Artikelnummer: 530, Systembolagets ordinarie sortiment
Pris: 320 kr

INFORMATION, BILDER OCH VARUPROV

Ylva Isaksson
Nedkelly AB
ylva@nedkelly.se

helene.reuterwall-thideman@pernod-ricard.com
Tel 0733 16 82 90

Pernod Ricard skapades 1975 genom en sammanslagning av de ledande franska anisproducenterna (Pernod och Ricard). Pernod Ricard finns representerade i de flesta länder och är ”co-leader” inom vin- och spritbranschen globalt.

Pernod Ricard Swedens verksamhet på marknaden sker med omsorg för våra konsumenter och präglas av ett genuint socialt engagemang. Företaget främjar ansvarsfullt drickande och är medlem i European Forum for Responsible Drinking (EFRD).