Mattias Malmström ny vd på P.F.C.

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2020 08:59 CET

Det snabbväxande fintechbolaget P.F.C. har utsett Mattias Malmström till ny VD.

– Jag brinner för tech och finans och vill ge våra användare de personliga och transparenta finansiella tjänster som de förtjänar. Jag ser nu fram emot att tillsammans med teamet fortsätta att bryta ny mark inom personliga finansiella tjänster och att öka takten ytterligare för P.F.C:s tillväxt, kundengagemang och intäktsströmmar, säger Mattias Malmström, ny VD på P.F.C.

P.F.C. lanserade sin personliga ekonomiapp i slutet av 2018 och nådde 70 000 användare vid årsskiftet 2019/2020. P.F.C. erbjuder sina användare en fullskalig personlig ekonomiapp och ett kostnadsfritt P.F.C-kort som hjälper användare att spendera, spara och växa sina pengar. I slutet av 2019 utsåg Privata Affärer P.F.C. till Årets Utmanare.

Mattias Malmström var tidigare VD på Mynewsdesk. Han har också varit Europachef för CMC Markets och Head of Sales på Nordnet.

Mattias Malmström tillträder tjänsten som VD den 3 februari. Den tidigare VD:n och medgrundaren Eli Daniel Keren finns kvar i bolaget i rollen som Head of Strategy.

– Under 2018 byggde P.F.C. teknisk plattform och varumärke och under 2019 har P.F.C:s användarbas vuxit i en beundransvärd takt. I Mattias har vi hittat en VD med lång erfarenhet av kommersialisering och av att driva innovativa bolag med snabb tillväxt och vi är mycket glada över den här rekryteringen, säger Thomas Eriksson, styrelseordförande i P.F.C.

– Vi har på kort tid byggt en produkt och ett team som levererar genuin nytta och som behövs. Jag är oerhört stolt över att lämna över VD-rollen till Mattias och ser fram emot att fortsätta jobba tillsammans, säger Eli Daniel Keren, medgrundare och tidigare VD.

P.F.C. erbjuder funktioner som sparmål och automatiskt sparande på alla köp med P.F.C.-kortet, delade köp med partner eller vänner, splitta notor och budgetverktyg. Användare kan också delbetala köp i efterhand, frysa kort, byta pin-kod och beställa nytt kort direkt i appen samt chatta med kundtjänst. Som användare loggar du in med BankID och sätter in pengar på kortet med Swish. P.F.C. tar inte ut valutapåslag på köp utomlands och uttag är kostnadsfria upp till 3000 kr/ månad.

P.F.C. är ett betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen och sysselsätter ca 40 medarbetare i Stockholm.

P.F.C. vill med en kombination av framstående teknologi och design förenkla vardagekonomi för vanliga människor. Vi skapar en upplevelse där finansiella tjänster är både enkla, personliga och transparenta, samtidigt som de är tillgängliga för fler människor till en rimlig kostnad.

Vi bygger en mobil ekonomiapp som hjälper människor få koll på sina pengar. Det är vardagsekonomi på dina villkor.