Dot Shot kan hjälpa kroppen att skydda sig mot coronavirus

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2020 08:30 CET

Dot Shot bättre upptag för bättre effekt. Kan hjälpa kroppen att skydda sig mot coronavirus

Curcumin (Dot Shot) stärker immunförsvaret och har direkta effekter som hindrar virus att föröka sig som vi rapporterat tidigare.

Curcumin och ACE-2 - möjlig skyddande effekt

COVID-19 använder ett protein på cellytan kallat ACE-2 för att komma in i cellen. COVID-19 bindningen till ACE-2 stoppar dess aktivitet och dess funktion i cellen. Studier har visat att ACE-2 aktiviteten är viktig för de celler och organ som producerar ACE-2.

ACE-2 aktiviteten är störst hos barn och minskar med ålder. Riskgrupperna för COV-19 är samma grupper som har lägre ACE-2 aktivitet dvs äldre, diabetiker, personer med högt blodtryck, hjärtkärlsjukdomar och sådana som röker. Detta skulle delvis kunna förklara respons till COVID-19 infektion dvs låg aktivitet ACE-2 större risk för svårartad infektion med COVID-19.

Curcumin ökar ACE-2 aktiviteten och skulle därför kunna ha skyddande effekt mot COVID-19 infektion särskilt för riskgrupperna.

Möjlig direkt effekt på COVID-19 virus med curcumin

Resultat från Bioinformatik-forskning som publicerades i mars 2020 med modellering av bland annat curcumins bindning till virus proteiner visade att curcumin kan binda till SARS-CoV 2 virus proteiner tex genom att binda till proteasdomänen (6LU7) och glykoprotein-RBD (6LXT). Denna bindning har potential att hämma COVID-19 virusets aktivitet.

Curcumins effekt på cytokinstormar i den senare fasen av COVID-19 infektion

Curcumin är känt för att hämma frisättningen av kroppsegna substanser som orsakar inflammation såsom proinflammatoriska cytokiner, interleukin-1, interleukin-6 och TNF-alpha. Frigörandet av stora mängder cytokiner, kallade cytokinstormar, förekommer ofta i slutskedet vid flera virusinfektioner såsom vid COVID-19 och Ebolavirus. Curcumin hämmar frisättning av cytokiner och kan därför hjälpa till att förhindra cytokinstormar.

Dot Shot bättre upptag för bättre effekt

Dot Shot ar världens första flytande Gurkmeja (curcumin) dryck baserad på vattenlöslig gurkmeja for bättre upptag och effekt. Dot Shot har ett upptag i kroppen upp till 39 gånger högre an övriga gurkmeja produkter på marknaden är kliniskt verifierad i en oberoende studie.

Pharma Way äger rätten att sälja och marknadsföra världens första flytande Gurkmeja (curcumin) dryck, Dot Shot, både i Europa och USA.

Pharma Way genomför förnärvarande en nyemission som förväntas öka bolagets kassa med 15 miljoner kronor och därmed säkra fortsatt expansion.

Teckningstiden är med förlängning 24 februari till den 29 maj. Styrelsen kan ytterligare förlänga teckningstiden vid behov samt avbryta i förtid om den fulltecknas.

Referenser:

Dr Leo Galland, New York har gjort en grundlig genomgång av COVID-19 och hur man kan skydda sig, för vidare information se https://drgalland.com/coronavirus-protection-protocol/ .

In Vivo January-February 2015 vol. 29 no. 1 1-4

Pharma Way har ett internationellt team med många års erfarenhet inom läkemedelsprodukter, utveckling, försäljning och marknadsföring. Tillsammans med våra partners marknadsför och distribuerar vi Lifestyle samt egenvårdsprodukter så som Dot Shot och Go´KiD serien, se även www.dotshot.se samt www.gokid.nu på Europa och USA marknaden.

VISION:
Pharma Way har som mål att marknadsföra och sälja innovativa, effektiva och säkra produkter på Europa och USA marknaden. Företagets produkter är både egenutvecklade samt framtagna och utvecklade i nära samarbete med globala producenter, allt för att möta behovet inom områden där det idag saknas bra behandlingar. Bolaget fokuserar framför allt på egenvårds-produkter samt Lifestyle produkter.

Kommentarer (0)

Kommentera