Philips lanserar ProCare AutoCurler - perfekta lockar utan locktång!

Ett friskt och starkt hår är grunden till ett vackert hår. Styling med värme i för höga temperaturer eller locktänger som inte skyddar håret gör det torrt och livlöst efter ett tag. Dessutom är det ganska svårt att få till de där perfekta lockarna med vanlig locktång. Vi ville därför skapa en lösning som är mer skonsam, och också mer lättanvänd. Philips automatiska locktång AutoCurler rullar upp, värmer och lockar håret automatiskt. Den har dessutom en keramisk beläggning som skyddar håret mot värmen som används under styling, och lämnar håret friskt och sunt.

Vi vill ha lockigt hår - men det är ofta onödigt krångligt

Det tar både tid och är ganska svårt att få till det precis som man vill ha det med en vanlig locktång. Philips automatiska locktång ger dig lockar med perfekt salongsresultat enbart genom en knapptryckning.

”Många kvinnor önskar att det fanns ett enklare och mer skonsamt sätt att locka håret och skapa mer volym. Vi är rädda för att styla håret för mycket eftersom värme sliter på håret. Dessutom tycker många, inklusive jag själv, att det är krångligt att använda vanlig locktång. Det har vi tagit fasta på, och jag är stolt över att kunna presentera Philips ProCare AutoCurler. Vi har jobbat länge för att ta fram en lösning som verkligen går i linje med det våra kunder efterfrågar, och det är jättespännande att äntligen kunna lansera Philips AutoCurler.” säger Madelene Öhlin, marknadschef för Philips Beauty, Nordics.

AutoCurlern rullar upp, värmer och lockar håret automatiskt
AutoCurlerns automatiska lockfunktion skapar stora eller små lockar på nolltid. Du lägger bara en hårslinga i lockrullen och med en knapptryckning drar den automatiska locktången varsamt in håret och värmer från alla håll. När locken är klar piper AutoCurlern till och släpper ut hårslingan. Du får en perfekt lock på bara några sekunder. Du kan även välja temperatur, storlek samt riktning på locken för din egen personliga stil – stora naturliga vågor eller mindre, mer stylade lockar. Philips ProCare AutoCurler är vårt hitintills mest skonsamma och lättanvända stylingverktyg för lockar. Det är en smartare lösning för vackert, lockigt hår helt enkelt!

Philips ProCare AutoCurler finns tillgänglig i butik och online. Rekommenderat pris är 1299 SEK.

www.philips.se/autocurler

• philips