Phonera satsar på mobiltelefonimarknaden och det med landets bästa täckning

Phonera gör en inbrytning på den svenska mobiltelefonimarknaden genom att teckna ett Service Provider-avtal med Telia Mobile Networks AB, som ger Phonera tillgång till företagets mobila nät i Sverige. Avtalet innebär även att Phoneras produktportfölj på telefonisidan blir mer komplett och det med landets bästa mobiltäckning.

De nya mobiltjänsterna kommer att lanseras under Phoneras eget varumärke gentemot företagsmarknaden i början av det fjärde kvartalet 2010. Tjänsterna kommer att tillhandahållas i Telia Mobile Networks mobilnät för GSM/GPRS, EDGE och 3G. För Phoneras del innebär avtalet att en mycket viktig pusselbit i produktutbudet kommer på plats och att man nu kan erbjuda Phoneras små- och medelstora företagskunder en mer komplett fullservicelösning för prisvärd och säker telefoni.

-       Avtalet med Telia Mobile Networks ger oss nya möjligheter att erbjuda spännande paketeringar tillsammans med våra befintliga telefoni- och IP-tjänster, vilket kompletterar Phoneras produktportfölj på ett förmånligt sätt för Sveriges små och medelstora företag. Våra kunder efterfrågar trygga helhetslösningar som även inkluderar mobiltelefoni och det känns skönt att vi nu kan erbjuda detta och det dessutom med Sveriges bästa mobiltäckning. Det säger Robert Öjfelth, Vice VD Phonera.

Robert Öjfelth
Vice vd Phonera AB och affärsområdesansvarig Telefoni
Mobil: 0701‐82 00 07
E‐post: robert.ojfelth@phonera.se