Phosworks bakom två Internet Topp 100 priser

Två webbplatser producerade av Phosworks har vunnit priser i IDG:s Internettävling Topp 100.

Hederspris till ATG Play

Under förra året lanserade ATG sin satsning ATG Play, helt och hållet producerad av Phosworks, från idé till slutlig produkt. ATG vann Hederspris med motiveringen:

"Travsporten är en enorm folkrörelse och ATG Play är en värdig kanal för alla travfantaster. En  föredömligt renodlad, responsiv play-sajt med smarta kringfunktioner."

Bästa Turistsajt till Destination Uppsala

Destination Uppsala vann första pris i klassen Bästa Turistsajt med motiveringen:

"Med ett bra innehåll i snygg förpackning går det uppenbarligen att med små medel slå världen med häpnad. Uppsalas nya, responsiva turistsajt har en smart design och fungerar mycket bra i mobila enheter. Texter och bilder är av hög kvalitet och all information nås inom ett par klick. Resultatet är ett stort lyft för en stad som bortsett från universitetet brukar ha svårt att profilera sig. Destination Uppsala är därför Sveriges bästa turistsajt år 2013."

"Vi är stolta och glada över att få vara leverantörer till ATG och Destination Uppsala. Det är kunder som ger oss roliga utmaningar. Med vinsterna i Internet Topp 100 visar det att våra satsningar inom strategi, design, mobilitet och videolösningar givit resultat", säger Ola Diös, VD och Key Account, Phosworks.

• Travels

Phosworks AB har under 18 års tid levererat uppdrag till läkemedelsindustrin, turism, tv/datorspel och flera andra branscher. Phosworks har sitt säte i Uppsala med 44 stycken heltidsanställda konsulter, och med kontor i Los Angeles och Stockholm. Phosworks skapar och underhåller avancerade webblösningar, producerar multimediala presentationer och filmproduktioner. Kunderna är bl.a. Electronic Arts, SVT, Tengbom Arkitekter, ATG, Destination Uppsala, Q-Med, GE Healthcare, KRAV, Svenska kyrkan, Uppsala Universitet, Budweiser, Trailerpark L.A. m fl. Phosworks har av tidningen Dagens Industri blivit utsedd till ”Gasell 2009” och ”Gasell 2010”. Phosworks har även blivit utsett till ”Superföretag” av Veckans Affärer. Phosworks har under de senaste åren vunnit priser som FWA, Svenska TV-priset Kristallen, Gold Camera i U.S. Film festival, Telly Awards. IDG Internetworld Topp100. http://www.phosworks.com