Less Is A Bore – tapetkollektion av Nothing Can Go Wrng

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2016 10:00 CET

Photowall och designduon Nothing Can Go Wrng lanserar kollektionen Less Is A Bore – en färgexplosion i form av tapet. Tapetkollektionen rymmer allt från klassiska terrazzo-mönster till handmålade penseldragkonfetti-glitter och trendiga palmblad.

Den stockholmsbaserade designduon Nothing can go wrng - med Adriana Bellet och Paula Maso - har formgett Photowalls senaste tapetkollektion Less Is A Bore. Duon har skapat sex unika motiv där deras kärlek till färg står i fokus. Inspirationen är hämtad från klassiska mönster och kommande trender.

- Vi hämtar mycket inspiration från klassiska former, moderna mönster och glamorös design, för att sen mixa allt i lekfulla, lite galna och färgsprakande mönster. Vi vill att våra tapeter ska göra människor glada, säger Adriana Bellet och Paula Maso från Nothing can Go Wrng.

Kollektionen Less Is A Bore finns exklusivt hos Photowall och består av sex motiv. Alla motiv beställs efter egna mått och kostar 347 kronor per kvadratmeter.

På bilden ses motivet Holy Granite.

Photowall är idag nordens ledande fototapetföretag och erbjuder ett brett sortiment av måttanpassad väggdekor: fototapeter, designtapeter och canvastavlor. Alla produkter tillverkas i fabriken i Skarpnäck utanför Stockholm och skickas sedan över hela världen. Photowall brinner för design och kvalitet och är ständigt på jakt efter nya spännande designsamarbeten.

Kommentarer (0)