Photowall - 10 years in style

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 08:00 CET

Motivet Cosmic Abstraction designad av Cecilia Carlstedt för Photowall.

För 10 år sedan började Photowall trycka tapeter till alla möjliga stilar, personligheter och miljöer. För att fira sitt 10-årsjubileum har de tagit fram en kollektion med kundernas absoluta favoritmotiv genom åren. Men gett motiven ett litet nytt utseende.

Varje dag ser vi många unika stilar. I hemmen vi bor, på kläderna vi bär och från platserna vi besöker. I Photowalls jubileumskollektion hyllas den personliga stilen och viljan att gå sin egen väg. Det är en tapetkollektion där är allt möjligt, det är klassikerna Sunbeam Through TreesBright Brooklyn Bridge och World Map Detailed i en helt ny tappning.

– En fototapet kan av många upplevas som fantasilös, lite omodern och det kanske skrämmer någon från att välja den. Med vår jubileumskollektion vill vi visa våra klassiker på ett nytt sätt och ge dem nytt liv. Visa att en fototapet kanske visst är din stil, att med lite fantasi och en tapet finns inga gränser. Det gäller bara att våga, säger Nora Felin, marknadschef på Photowall.

I jubileumskollektionen ingår också ett nytt motiv framtaget av illustratören Cecilia Carlstedt. Motivet Cosmic Abstraction med rosa subtila himlavalv och gröna och grå planeter symboliserar framtiden.

– När vi 2006 berättade att vi ville erbjuda en sådan traditionell produkt som tapet fast på nätet var det många som höjde på ögonbrynen, men jag och min bror Charlie stod på oss. Vi ville utmana det som redan fanns och göra det på ett nytt sätt. Helt digitalt. Det vill vi än idag och det tycker jag att Cecilias motiv gör – utmanar. Det tar plats, är personligt och nytänkande, något som vi tycker symboliserar framtiden och alla möjligheter som finns med digital teknik, berättar Niklas Johansson, grundare och vice vd på Photowall.

Jubileumskollektionens fyra motiv finns exklusivt hos Photowall och måttbeställs som fototapet. Sunbeam Through Trees, Bright Brooklyn Bridge och World Map Detailed kostar 295 kronor per kvadratmeter och Cecilia Carlstedts motiv Cosmic Abstraction kostar 319 kronor per kvadratmeter.

Alla foton till kollektionen är stylade av Joanna Lavén och fotograferade av Idha Lindhag.

Photowall är idag nordens ledande fototapetföretag och erbjuder ett brett sortiment av måttanpassad väggdekor: fototapeter, designtapeter och canvastavlor. Alla produkter tillverkas i fabriken i Skarpnäck utanför Stockholm och skickas sedan över hela världen. Photowall brinner för design och kvalitet och är ständigt på jakt efter nya spännande designsamarbeten.

Kommentarer (0)