Med hashtaggen #MyRainbowlSalad som bärare, delar Picadeli ut tusentals gratis-sallader under Prideveckan

Picadeli hyllar valfriheten under Stockholm Pride

Rätten att välja själv. Med det budskapet i grunden inleder Picadeli en särskild kampanj för att stötta Stockholm Prides arbete för lika rättigheter för alla, oavsett kön, identitet eller sexuell läggning.

Mångfald är viktigt för oss, säger Lisa Isakson, marknadschef på Picadeli.

Satsningen kommer bland annat att märkas genom att Picadelis salladsbarer kläs i regnbågens färger i åtta centrala Stockholmsbutiker under Stockholm Pride. Under själva Pride-paraden kommer Picadelis medarbetare att finnas på plats för att hålla i olika aktiviteter och dela ut tusentals gratis sallader.

– Vårt koncept bygger på valfrihet. Vi säger inte vad andra ska göra, utan vill hellre arbeta för att människor ska få rätten att själva välja det de önskar. Det vill vi fira tillsammans med Stockholm Pride, säger Lisa Isakson, Picadelis marknadschef.

Stockholm Pride, som pågår mellan den 31 juli till den 6 augusti, har sedan 1998 arbetat för att skapa medvetenhet kring frågor som rör homosexuella, bisexuella, trans- och queerpersoner. Picadeli, vars salladsbarer finns på över 1100 olika försäljningsställen i Sverige, delar på flera plan Stockholms Prides värdegrund.

– Vi hyser stor respekt för HBTQs arbete för mänskliga rättigheter och vill visa vårt stöd genom att finnas närvarande under Pride-veckan. Mångfald är viktigt för oss och med våra aktiviteter vill vi hylla alla HBTQ-personer och hjälpa HBTQ-rörelsen att sprida sitt budskap genom vårt varumärke samt vara med och bidra till den fantastiska energi som ett evenemang som Stockholm Pride skapar, säger Lisa Isakson.

Picadeli tillhandahåller dagligvaruhandeln ett helhetskoncept med självplocksallad där kunden erbjuds allt från ett innovativt, fräscht och smakrikt sortiment, till högteknologiska salladsdiskar, support och service. 2009 lanserades den allra första salladsbaren med ambitionen att förändra människors lunchbeteende genom ett helt nytt sätt att köpa sallad. Idag har företaget över 90 anställda, är marknadsledare i Norden och återfinns i mer än 1500 butiker runt om i Europa. Picadeli ingår sedan 2015 i frukt- och gröntkoncernen Greenfood. Läs mer på www.picadeli.se