Pilkingtons högpresterande glas visas upp på ISE 2015

Pilkingtons högpresterande glas visas upp på ISE 2015

Mässan Integrated Systems Europe 2015 i Amsterdam pågår just nu och vi finns självklart representerade med en egen monter för att få visa upp vårt produktsortiment av högpresterande glas. Ett litet urval av de produkter vi visar på mässan är följande glas med coola egenskaper:

Pilkington MirroView™ - med högreflekterande beläggning (spegel). Glaset kan sättas framför digitala displayer och TV-skärmar och därmed dölja dem - i avstängt läge. Men, när displayen sätts på igen blir den synlig genom glaset!

Pilkington OptiView™ - med antireflekterande beläggning.
Glaset minimerar speglingsreflexerna när det används som TV-skärmar, bildskärmar, datorskärmar och andra elektroniska displayer.

Pilkington Microfloat™ och Pilkington Microwhite™ - extremt tunna, högklassiga planglasprodukter. Glasen är idealiska som tekniskt glas, exempelvis i LCD-fotomasker och bildskärmar till datorer samt surfplattor.