NSG Group ställer ut på Glasstec 2018 i Düsseldorf

NSG Group ställer ut på Glasstec 2018 i Düsseldorf

Besökare i montern (D38, Hall 10) kommer att få möjlighet att se de senaste vidareförädlade produkterna och innovativa lösningarna som är lämpliga för en mängd arkitektprojekt, oavsett teknisk utmaning och budget.

Den nyaste vakuumrutan, Pilkington Super Spacia™ kommer att visas. Den är något tjockare än den vanliga Pilkington Spacia™ med en total tjocklek på 10,2 mm, men har det lägsta Ug värdet (0,7 W/m²K) av alla Pilkington Spacia™ produkter.

Ett antal nya solskyddsglas kommer att introduceras som t.ex. Pilkington Suncool™ Dynamic och Pilkington Suncool™ Q 60/25. Den första är ett laminerat säkerhetsglas med termokroma egenskaper som anpassar sig automatiskt efter solvärmen som varierar under dagen och de olika årstiderna. Den andra är ett neutralt solskyddsglas med överlagsen prestanda, hög färgstabilitet, låg reflektion och förstklassig selektivitet.
I montern finns även ett ”Future Window” koncept, ett helt autonomt, dynamiskt fönsterelement som passar med SmartSkin konceptet från Physee. Konceptet består av ett aktivt element för att styra ljustransmissionen och g-värdet. Här visas ett exempel med ett elektrokromt glas från EControl-Glas.

NSG Group presenterar även den andra generationens transparenta spegel som används i en pekskärm och en krombaserad spegel, som är motståndskraftig mot både fukt och korrosion. Pilkington MirroView™ serien, med en högreflekterande spegelbeläggning, är idealisk för att dölja videoskärmar eller digitala displayer när de är avstängda. När skärmen är påslagen så visas bilden tydligt genom glaset. Produkterna i serien är också lämpliga i pekskärmsapplikationer. Pilkington Mirropane™ Chrome är en mycket mångsidig krombaserad spegel som kan användas i en mängd interiöra och dekorativa tillämpningar som badrum, hotell lobbies, gym men även som fasadpaneler eller i tekniska lösningar som kommersiella kylanläggningar och belysningssystem.

I montern kommer också lösningar som fortfarande är i prototypstadiet att visas. Ett exempel är användandet av en speciell teknik för att förbättra vissa egenskaper hos glaset i olika marknadssegment. En innovation som är speciellt lovande eftersom ett antal olika egenskaper kan erhållas till en rimlig kostnad. Ett bra exempel på detta, som visas i montern, är det emaljerade fasadglaset med ”anti-graffiti” beläggning.

Inom området PV/BIPV (Photo Voltaic / Built In Photo Voltaic) kommer man i montern kunna se ett PV fasadelement som medger att byggnaden själv genererar energi som ett miljövänligt och estetiskt tilltalande alternativ till traditionella energikällor.

Besökarna kommer att kunna lära sig mer om vårt totala produktsortiment i en ny onlinebaserad produktkatalog, Global Product Directory.

Teamet från NSG Group ser fram emot att träffa alla kunder och besökare som vill veta mer om Pilkingtons glaslösningar för nästa projekt. På torsdagen den 25/10 kommer det att finnas svensk personal från Pilkington Floatglas AB i montern.

Besök oss i NSG Groups monter #10-D38.

För mer information: www.pilkington.se