Ultratynt floatglass for berøringsskjermer og digitale skjermer

Ultratynt floatglass for berøringsskjermer og digitale skjermer

De krav som er relevante for større berøringsskjermer og displayer, er andre enn for mobile enheter. Med store digitale displayer er det ikke alltid nødvendig med ultratynt glass, tynnere enn 1 mm. Både Pilkington Microfloat™ og Pilkington Microwhite™ er begge produsert ved en standard floatglassprosess. Pilkington Microfloat™ er den klassiske versjonen som er produsert av klart floatglass. Den nye Pilkington Microwhite™ er en sammensetning med lite jerninnhold, noe som gir et svært rent og klart glass og har den ekstra fordelen av økt lysgjennomgang.

Både Pilkington Microfloat™ og Pilkington Microwhite™ er ideelle til en rekke bruksområder så som produksjon av objektglass (for mikroskop), sminkespeil, kromatografiske plater, LCD fotomasker, glass til bilindustrien, teknisk glass, PC-skjermer og tablets PC’s.

De ulike tilgjengelige glasstykkelsene er egnet for: objektglass (0,95-1,05 mm), objektglass og kosmetiske speil (1,0-1,2 mm), kromatografiske plater, kosmetiske speil og teknisk glass (1,2-1,4 mm) og fotomasker, glass til bilbransjen og teknisk glass (1,5-1,7 mm).

Disse høyteknologiske glassene blir vist på NSG Groups stand #8-D352.