Vi ställer ut på Nordbygg 2018

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2017 15:34 CEST

Vi vill redan nu informera om att vi den 10-13 april 2018 finns på plats på Stockholmsmässan för att representera NSG Group på Nordbygg 2018.

Vi vill visa våra kunder att vi står för innovation och kvalitet och är en stark aktör på den nordiska marknaden. Besökare i montern får ett bra tillfälle att se våra nya innovationer, ställa frågor, diskutera glaslösningar och framtidsplaner med representanter från vår försäljningsavdelning och tekniska rådgivning.

Vi vill träffa alla intressenter så välkomna att kontakta oss om ni har frågor eller vill boka ett möte.

Vi ses i monter C10:42.

Pilkington har sedan 1976 försett den skandinaviska marknaden med glas och glasprodukter.Vi säljer floatglas, belagt och härdat glas som produceras på koncernens floatglasfabriker i Europa. Vi är sedan 2006 en del av NSG Group.

NSG Group är en av världens ledande tillverkare av glas och inglasningssystem inom tre huvudsakliga affärsområden: Automotive, Arkitektglas och Teknisk glas. Automotive bistår marknaden med originalutrustning till bilar, ersättningsrutor för eftermarknaden och specialinglasningar för transportändamål. Arkitektglas levererar glas för arkitektur- och solenergitillämpningar. De tekniska glasprodukterna inkluderar mycket tunna glas för displayer, linser och lätta styrningar i skrivare, samt glasfiber som används i batterifrånskiljare och kamremmar i bilmotorer. Vi har betydande marknadsandelar på de flesta marknaderna för byggnads- och bilprodukter i världen, med stor geografisk räckvidd. Detta gör det möjligt för oss att tillmötesgå kunder, i synnerhet när det gäller bilrelaterade OE-marknader (Original Equipment) vars verksamheter blir alltmer globala. I geografiskt avseende sker 39 procent av gruppens försäljning i Europa, 30 procent i Japan och 16 procent i Nordamerika. De återstående 15 procenten genereras främst i Sydamerika, Kina, Sydostasien och Ryssland.

Kommentarer (0)