Demonstration till stöd för Piratpartiet

Pressmeddelande  •  2013-02-22 08:01 CET

Med anledning av att Rättighetsalliansen hotar att dra Piratpartiet och enskilda företrädare för partiet inför rätta för att man ger Pirate Bay internetaccess, arrangerar man nu på lördag en stöddemonstration för partiet och det fria samhället.

Dag: Lördag 23/2
Tid: 14:00
Plats: Medborgarplatsen, Stockholm

Talare:
Anna Troberg, partiledare
Christian Engström, EU-parlmentariker
(fler kan tillkomma)

Facebook-event - Google+-event

Piratpartiets partiledare, Anna Troberg:

– Det är inte olagligt att ge internetaccess till vare sig Pirate Bay eller någon annan sajt, säger Troberg. Det är upprörande att upphovsrättsindustrin ändå tar sig friheten att försöka utpressa internetleverantörer och politiska aktivister till lydnad och tystnad.

Troberg är också upprörd över den kompakta tystnaden från det politiska etablissemanget:

– Just nu sitter politiska aktivister tillsammans med sina familjer runt om i Sverige och försöker komma på hur man ska lösa livets praktikaliteter om det visar sig att deras politiska engagemang kan komma att kosta dem fängelse och ekonomisk ruin för all överskådlig framtid, säger Troberg. Dessa personer har inte gjort något fel. De har inte gjort något olagligt. Ändå väljer det politiska etablissemanget att tyst vända bort blicken när politiska aktivister systematiskt attackeras av en mångmiljardindustri med gudskomplex. Det visar med all önskvärd tydlighet att Piratpartiet behövs mer än någonsin.

Under helgen kommer flera lokala aktioner att äga rum. Information om dessa finns på Piratpartiets hemsida.

Mer information:
Rättighetsalliasens hotbrev

Anna Troberg
Partiledare
anna.troberg@piratpartiet.se

är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

Kan själv inte delta denna dag och tid men hoppas så klart att många andra kan. Kommer i.a.f. att vara med i tanken.

- Uffe - 2013-02-22 15:15 CET

Tack för att ni står upp för de som ligger ner! Önskar jag kunde varit där!
    De som bara tar och tar utan att ge vet inte vad det kostar att få det gratis!

- Jacob Silverstielk - 2013-02-23 16:36 CET