Europaparlamentet: ACTA-striden kan avgöras redan i dag, måndag kl 17

Pressmeddelande  •  2012-07-02 07:16 CEST

Detta är en påminnelse till journalister som kanske inte sett Piratpartiets pressmeddelande i helgen:

Striden om det kritiserade ACTA-avtalet kan komma att avgöras i Europaparlamentet redan på måndag kl 17.

Då kommer den stora borgerliga partigruppen, EPP, att försöka utnyttja det faktum att alla ledamöter ännu inte är på på plats för att väcka en ordningsfråga om att skjuta ACTA på framtiden. Syftet är uppenbarligen att man hoppas att kritiken mot ACTA då skall svalna.

Mer, med pratminus från Pirate MEP Christian Engström i lördagens pressmeddelande:

Mer information följer på måndag efter kl 17:30, om EPP:s kupp skulle lyckas.

Voteringen om Acta-avtalet är ursprungligen planerad till onsdag 4 juli kl 12-14.

Christian Engström, ledamot av Europaparlamentet för Piratpartiet
Tel 070-6633780
christian.engstrom@europarl.europa.eu
Pressbilder på Christian Engström: https://picasaweb.google.com/christian.engstrom.pirat/ChristianEngstrom