Framträdande centerpartist går till Piratpartiet

Pressmeddelande  •  2013-12-05 11:29 CET

Centerpartiets gruppledare i Härnösands kommunfullmäktige, Erik Hultin, har valt att lämna partiet till förmån för Piratpartiet.

- Inför valåret 2014 har jag accepterat en nominering till Riksdagslistan för Piratpartiet och hoppas även kunna ställa upp i kommunvalet i Härnösand för Piratpartiet. Idag sitter jag i Kommunfullmäktige samt är gruppledare för Centerpartiet. Grunden till min politiska aktivitet är att jag vill att mina döttrar ska kunna växa upp i ett fritt och demokratiskt Sverige som styrs av det sunda förnuftet, skriver Hultin på sin blogg.

- Jag har hittat en ny politisk hemvist där jag kan stå upp för det mesta av det jag ser som viktigt. Det är ett parti som har visat sig göra en viktig insats genom sina två svenska representanter i EU-parlamentet. Det är ett parti som idag har mognat och som nu har ett mycket mer komplett program än tidigare.

Piratpartiets partiledare Anna Troberg är mycket glad över nyförvärvet.

- Det är mycket glädjande att allt fler kloka krafter i de etablerade partierna inser vilka framtidens viktiga frågor är, och vilket parti som kan besvara dem. Jag hälsar Erik varmt välkommen till Piratpartiet och ser fram emot att jobba med honom under supervalåret 2014.

Mer information:
Erik Hultins blogginlägg: "Hejdå C - för mina döttrars skull"

Anna Troberg
Partiledare
anna.troberg@piratpartiet.se

är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.