PIRELLI ÖPPNAR P ZERO WORLD I DUBAI: FJÄRDE BUTIKEN PÅ TREDJE KONTINENTEN FÖR DETTA UNIKA BUTIKSKONCEPT

Dubai, January 14 2019 – P Zero World når nu sin tredje kontinent: efter Los Angeles, München och Monte-Carlo, har nu ett fjärde flaggskep öppnat i Dubai. Denna symbol av Pirellli’s strategi, och ledarskap inom prestige- och premiumsegmentet, gör nu sitt avstamp på en plats som länkar samman mellanöstern med resten av världen.

P Zero World butikerna är de enda ställen där Pirellis hela produktutbud är tillgängligt, till exempel P Zero Trofeo R och ”Pirelli Collezione” - däckkollektionen för klassiska sportbilar. Konceptbutikerna erbjuder de mest exklusiva produkterna och tjänsterna. Kunden får möjlighet dyka in i Pirelli’s värld, från multifärgade displaydäck från F1 till bilder från världens mest kända kalender.

Invigningen i Dubai firades med en parad genom staden bestående av mer än 60 superbilar tillhörande fans och lokala samlare. Flaggskeppet huserar på 600 kvadratmeter med toppmodern maskinutrustning och högklassig service som exempelvis personlig rådgivning av en banexpert.

Näst på tur är öppnandet av P Zero World i Melbourne, Australien.

Läs mer här