Pirellis sommardäcknyheter 2014

Pirelli lanserar inför sommarsäsongen ett helt nytt däck för transportsegmentet, Carrier, och fyra personbils- och prestandadäck som har genomgått nya uppdateringar 2014.

Pirelli Cinturato P1 Verde
En grön vidareutveckling av Cinturato P1. Lanserades under 2012. Idag har Verde-versionen nästan helt ersatt P1, som lanserades 2012. Ett tyst, säkert och miljöanpassat däck som passar till mindre och mellanstora bilar. Från 145/65R15 72H till 215/65R15 96H.

Pirelli Cinturato P7 Blue
Världens första däck som fanns tillgängligt som AA-däck, högsta betyg i rullmotstånd & broms på vått, i EU-märkningen. En optimering av Cinturato P7 för att säkerställa energieffektivitet och säkerhet. Från 205/50R17 93W XL till 245/45R17 99Y XL.

Pirelli P Zero Nero GT
En uppdatering av P Zero Nero där man ökat livslängden och förbättrat torrgreppet för att ge föraren mer prestanda för pengarna. GT står för Gran Turismo och kännetecknar hög prestanda under lång tid. Från 195/40ZR17 81W XL till 355/25ZR21 (107Y)XL.

Pirelli Scorpion Verde
Ett grönt däck för SUV & Cross Over. Scorpion Verde ger lågt rullmotstånd, tyst körning, utmärkt komfort och fin prestanda för alla typer av SUV-bilar. Däcket har bra livslängd och sportiga egenskaper. Dimensioner från 215/55R18 99V XL till 285/45R19 111W XL

Pirelli Carrier
Ett helt nytt däck för transportbilar. Utökad livslängd med 30% (jämfört med tidigare däck) tack vare ny geometri av profilen samt ny gummiblandning. Bättre prestanda på vått och högre komfort är också egenskaper som förbättrats mot tidigare versioner. Carrier förmedlar bättre kontroll och säkerhet till föraren, men är också mer ekonomiskt fördelaktigt genom sitt lägre rullmotstånd. Från 195/65R16C 100T till 235/65R16C 115R.

• bildäck
  • nyheter