Lagkamrat i Piteå uppmärksammas på idrottsseminarie

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2016 07:00 CEST

Projektet Lagkamrat - där alla är vinnare.

Projektet Lagkamrat lyfts återigen som ett gott exempel. Denna gång på ett idrottsseminarie i Växjö. Under temat innovativ sponsring och rubriken Lagkamrat – ett sponsringsprojekt med samhällsansvar finns projektet med som ett gott exempel på hur idrott, näringsliv och samhälle kan samverka för bästa resultat.

Måndag den 3 oktober åker representater från projektet ner för att sitta i sponsorsoffan. Från Piteå åker Kjell Åke Nilsson, vvd Sparbanken Nord. Ewa Karlsson Sjölander, verksamhetschef Piteå kommun samt Emelie Lövgren, spelare Piteå IF och projektledare.

Seminariet Proffessionell idrott - idrott som motor för regional utveckling, riktar sig till de som arbetar med att utveckla bredd och elitidrott inom kommuner. Seminariet har deltagare från kommuner, regioner, idrottsföreningar och förbund samt sponsor- och eventföretag.

Läs mer om dagen här: http://www.professionellidrott.se