Inbjudan: Plantagon och Mikrofinansinstitutet MFI inleder samarbete. Välkommen till pressmöte på Kulturhuset 18 april

Pressmeddelande  •  2012-04-17 13:24 CEST

Välkommen till pressmöte den 18 april klockan 13.30-14.00 på Kulturhuset i Stockholm med anledning av att Plantagon och Mikrofinansinstitutet MFI inleder ett samarbete för att stödja invandrarkvinnors företagande genom mikrofinansiering. På plats finns Hans Hassle, vd Plantagon, MFI:s vd Joyce Kimwaga Lundin och vice vd Fatma Mohamud, m fl.

I ett första skede kommer Plantagon att avsätta 500 000 kronor till MFI’s verksamhet att stödja invandrarkvinnors företagande genom mikrofinansiering, men avsikten är att på sikt utöka samarbetet.

Medverkande

På plats finns bland andra Hans Hassle, vd Plantagon; och från Mikrofinansinstitutet MFI, vd Joyce Kimwaga Lundin, vice vd Fatma Mohamud samt MFI:s Operations Manager Johan Sundholm. Ett par av entreprenörerna som har använt mikrolån för att starta sin verksamhet medverkar också.

Tid & Plats
Onsdagen den 18 april, klockan 13.30-14.00, Ekoteket på plan 3, i Kulturhuset i Stockholm, där Plantagon medverkar i utställningen Tipping Point.

För mer information kontakta:
 Carin Balfe Arbman, Plantagon, tel 070 633 35 08, e-post carin.balfe-arbman@plantagon.com

---

Mikrofinansinstitutet, MFI, arbetar för ökad sysselsättning, ekonomisk och social integration. MFIs vd Joyce Kimwaga Lundin blev 2010 utnämnd till Årets Entreprenör av affärstidningen Veckans Affärer. www.mikrofinansiering.se

Plantagon International AB är ett innovationsföretag inom sektorn Urban Agriculture och är världsledande inom vertikal odling. Plantagon är även ledande inom socialt hållbart företagande och har utvecklat en ny organisationsform som kombinerar affärsmässiga drivkrafter med långsiktighet och socialt ansvarstagande.  Plantagons vd Hans Hassle blev utnämnd till European CEO of the Year 2012; Sweden, av den brittiska affärstidningen European CEO. www.plantagon.com

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom