Så används PLAYipp på Länsförsäkringar Gävleborgs nya kontor

Med sina stora glaspartier och utstickande arkitektur skapar Länsförsäkringar Gävleborgs nya kontor i Gävle nyfikenhet och drar åt sig blickar. För att utnyttja uppmärksamheten på bästa sätt har digitala skärmar från PLAYipp placerats i ett av skyltfönstren.

Genom att placera två digitala informationsskärmar i skyltfönstret till sitt nya kontor har Länsförsäkringar Gävleborg skapat helt nya kommunikationsmöjligheter. På mäklarskärmen visas budskap från Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, medan en stor 75-tumsskärm används för profilering och grundinformation.

För att knyta ihop kommunikationen finns ytterligare en skärm inne i Länsförsäkringar Gävleborgs kundcentrum. Där kommer bland annat filmer med exempelvis skadeförebyggande tips att visas. Dessutom används även en projektor för att exponera budskap i storformat mot en vägg.

- Vi utgick från ett antal leverantörer där vi kravställde vad vi ville använda skärmarna till. Leverantörerna kunde erbjuda i princip samma sak men vi tyckte att PLAYipp’s lösning kändes mer färdig och hade bättre design, säger Martin Carlsson chef för verksamhetsutveckling & IT på Länsförsäkringar Gävleborg.

- Vi verkar i Gävleborg och vår vision är ”Ett tryggt och attraktivt Gävleborg i hållbar tillväxt” och det spelade så klart en stor roll i valet av leverantör. Precis som vi vill vara nära våra kunder vill vi också ha närhet till våra leverantörer. Kan vi dessutom bidra med tillväxt i regionen så väger det också väldigt tungt. PLAYipp’s flexibilitet och vilja till att skapa en så bra lösning åt oss som möjligt var helt klart ett stort plus också, fortsätter Martin.

- Vi är vana vid att leverera kommunikationslösningar runt om i norden. Men som Gävleföretag känns det extra roligt då en aktör på hemmaplan använder oss för att tydligt visualisera sina budskap på riktigt stora skärmar. Länsförsäkringar Gävleborgs nya kontor utstrålar verkligen framåtanda och vi är stolta över att få bidra till det intrycket, säger Richard Häll vd på PLAYipp AB.