Försäljningen av PlayStation®4 överstiger 70.6 miljoner enheter globalt

SAN MATEO, CA, 7 december, 2017 – Sony Interactive Entertainment (SIE) meddelar nya milstolpar i försäljningen av PlayStation®4 (PS4™), PlayStation®VR (PS VR), samt PS4- och PS VR-spel.

• Fram till den 3 december 2017 har PS4 kumulativt sålt mer än 70.6 miljoner enheter till konsumenter globalt.
  • Över 617.8 miljoner exemplar av PS4-spel har sålts av återförsäljare globalt och laddats ner på PlayStation®Store fram till den 3 december 2017.
  • Genom PS4:s starka momentum har över två miljoner enheter av PS VR sålts globalt fram till den 3 december 2017.
  • 150 titlar har släppts till PS VR som tillsammans har sålts i över 12.2 miljoner exemplar hos återförsäljare globalt och genom nedladdningar på PlayStation Store fram till den 3 december 2017.

– Vi är glada att så många människor njuter av den underhållning som PlayStation 4 erbjuder och att en växande teknologi som PlayStation VR fortsätter att fånga intresse. Jag kan inte visa nog med tacksamhet gentemot våra fans och partners. Deras support, sedan lanseringen av den allra första PlayStation-konsolen redan 1994 har bidragit till att göra PlayStation till ett av de största konsolnätverken i spelvärlden. Vi kommer fortsätta vårt nära samarbete med partners för att behålla kraften och stabilt fortsätta göra PS4 till den bästa platsen att spela på, säger Andrew House, styrelsemedlem på Sony Interactive Entertainment.

• ps4 pro
  • playstation vr
  • ps4

Vi på Sony Computer Entertainment Europe står på spelarnas sida. Sedan 1995 har vi försett spelare över hela världen med otroliga upplevelser, sagolika äventyr och tusentals figurer – och kastat ut spelarna i en värld där universums öde ligger i deras händer.