Stockholms populära butik ”SEOS Workwear AB” blir ”Swekläder AB”

Södermalmsbutiken ”SEOS Workwear AB” byter namn till ”Swekläder AB”, som ett naturligt steg i utvecklingen för att tydliggöra varumärket, som under cirka 30 år tillhandahållit yrkes- och profilkläder åt företag, myndigheter och privatpersoner.

Under de cirka 30 år företaget har funnits, har vi tillhandahållit yrkes-, arbets-, profil- och skyddskläder där kunden kunnat välja bland ett brett sortiment av produkter. SEOS Workwear finns på Södermalm i Stockholm, samt har en webbutik och växer stadigt.

Som ett naturligt steg i tillväxten byter företaget namn till ”Swekläder AB” för att ytterligare tydliggöra varumärket, skapa ett starkare mervärde för butiken och satsa på ytterligare expansion.

– Namnbytet är ett viktigt led i företagets fortsatta utveckling. Vi vill skapa ett tydligare varumärke och därmed också ett större mervärde för butikerna där vi finns. Vår vision är att erbjuda så många som möjligt ett brett sortiment av yrkes-, arbets-, profil- och skyddskläder, till konkurrenskraftiga priser, säger vd Joacim Sjöström Witt. Namnet ”Swekläder” skall stå för stor valfrihet, hög service och trygghet.

Bland våra kunder märks Dramaten, båtbolag, myndigheter, förskolor, byggföretag, café/restauranger samt privatpersoner som vill ha ett profilerat klädesplagg.

_____________________________________________________________________________

För ytterligare information kontakta: Joacim Sjöström Witt, vd, mobiltel: 070-872 29 59, joacim@plintab.se

För högupplösta bilder kontakta: Kristina Svallingson, kommunikatör, mobiltel: 073-056 28 54, kristina.svallingson@plintab.se

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• swekläder ab

• Stockholm

SWEKLÄDER AB säljer arbets- och yrkeskläder till företag, yrkesmän samt pedagoger. Vi är en butik på Södermalm som efter 30 år i branschen har en gedigen erfarenhet, långvariga kundrelationer och stor kunskap om produktkvalitet. Swekläder AB finns även som webbutik. Vi ingår i Plint AB.

Plint AB:s företagskoncern är ett välkänt och erkänt familjeföretag, som erbjuder helhetslösningar inom lager, logistik, bemanning och rekrytering. Vi är ett företag med hjärna och hjärta, som under många år lyckats få ut människor i jobb - vi ger alla en chans att komma ut i arbetslivet.

Dotterbolag är Vikarieförmedlingen AB, Plintab Personal AB, People Partner AS, YRMiS AB, Hushållsnäratjänster AB samt Swekläder AB.

För mer information se: www.sweklader.se

Joacim Witt Sjöström

Presskontakt VD Plintab Personal AB, Swekläder AB