Vikarieförmedlingen AB etablerar sig i Göteborg

Vikarieförmedlingen har i tuff konkurrens, blivit antagen som leverantör av vikarier till förskolor och skolor i Göteborg. I nya lokaler på Norra Hamngatan i Göteborg etablerar Vikarieförmedlingen sin verksamhet.

Göteborgs stad och kringliggande kommuner (Kungälv, Lilla Edet, Mölndals Stad, Orust, Stenungsund, Tjörn samt Öckerö kommun) har i en gemensam offentlig upphandling av vikarier till förskolor och skolor, valt ut Vikarieförmedlingen som en av fem leverantörer av pedagoger, barnskötare m fl. Avtalet beräknas gälla till den 30 juni 2021.

Amelie Uddström har rekryterats som verksamhetsledare för Vikarieförmedlingen i Göteborg.

Amelie är en driven och engagerad ledare med bakgrund inom rekrytering, projektledning, och konsult inom organisations- och affärsutveckling, både som anställd och som egen företagare. Hon kommer närmast från ”Mitt Liv” som är ett socialt företag som arbetar mot visionen ”Ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald”.

- Det är ett expansivt skede för Vikarieförmedlingen. Vi är mycket glada för att vårt företag med den kompetens vi har, har gjort att vi kommit med samt att vi lyckats rekrytera en så kompetent verksamhetsledare till Göteborgskontoret, säger Marja Witt, VD Vikarieförmedlingen.

Vikarieförmedlingen arbetar med rekrytering och bemanning till förskola och skolor, inom offentlig och privat sektor.

- Jag tycker det känns oerhört stimulerande att få vara med och bygga upp verksamheten i Göteborg från grunden. Jag kommer arbeta med mängder av härliga människor, säger Amelie Uddström.

En del får kanske sitt första jobb genom oss, andra kan få en fast anställning på någon av de förskolor eller skolor som de vikarierat på. Det är en bra möjlighet för både arbetsgivare och arbetstagare att prova på varandra, avslutar Amelie.

• vikarieförmedlingen ab

• Västra Götaland

Vikarieförmedlingen AB hyr ut, rekryterar och förmedlar personal till för- och grundskolor samt gymnasium. Vi ingår i Plintab AB.

Plintab AB:s företagskoncern är ett familjeföretag med lång erfarenhet, som erbjuder helhetslösningar inom lager, logistik, bemanning och rekrytering. Vi är ett företag med hjärna och hjärta, som under många år lyckats få ut människor i jobb - vi vill ge alla en chans att komma ut i arbetslivet.

Dotterbolag är Vikarieförmedlingen AB, Plintab Personal AB, People Partner AS, YRMiS AB, Hushållsnäratjänster AB samt Swekläder AB.

För mer information se: www.vikarieformedlingen.nu

Joacim Witt Sjöström

Presskontakt VD Plintab Personal AB, Swekläder AB