PocketMobile nominerad till Sweden Technology Fast 50

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 13:50 CEST

För åttonde året i rad koras de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige. Det är Deloitte tillsammans med Affärsvärlden och Svenska Riskkapitalföreningen som står bakom utmärkelsen. Sweden Technology Fast 50 är den enda branschöverskridande utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag verksamma inom teknologi, från internet, datorutrustning och media till bioteknik.

PocketMobile är ett av 50 nominerade företag. De som väljs ut är teknologiföretag som uppfyller följande kriterier:

• Utvecklar äganderättsskyddad teknologi vilken utgör en väsentlig andel av företagets nettoomsättning
  • Tillverkar teknologirelaterade produkter
  • Tillägnar stor andel av sina resurser till forskning och utveckling av teknologi
  • Nettoomsättning måste överstiga EUR 50 000 för basåret och EUR 800 000 för slutåret. Företaget måste ha bedrivit verksamhet under de senaste fem åren och vara svenskt. Dotterbolag eller divisioner kan inte kandidera.

Läs mer om Sweden Technology Fast 50 här

Har du frågor kontakta Marknadschef Kristian Sandahl på kristian.sandahl@pocketmobile.se eller på 08-736 77 00.

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se

Kommentarer (0)