Polarbröd "fröstärker" sin position i tunnbrödshyllan

Polarbröd "fröstärker" sin position i tunnbrödshyllan

Polarbröd fortsätter sitt starka lanseringsår och vecka 36 utökas det hårda sortimentet med Polarknäcke Frisk & Fröig.

Polarbröd är marknadsledande inom segmentet hårt tunnbröd och står för upp emot runt 50 procent av försäljningen. Innovation och produktutveckling är en central del i Polarbröds verksamhet.

-       Vi behöver föryngra sortimentet i tunnbrödshyllan, och vad passar bättre än ett Polarknäcke med inbakade frön baserat på vår tidigare kanonsuccé Frisk&Fröig? säger produktchef Maria Eriksson.

Polarknäcke Frisk& Fröig är framtaget i bageriet i Omne och kommer att finnas i butik runt om i Sverige under september månad. I samband med lanseringen lanserar Polarbröd mobilspelet Polarbirds. Spelet går ut på att mata fåglarna med just Polarknäcke Frisk&Fröig.

Allt bröd från Polarbröd är mjölkfritt, bakat utan konserveringsmedel och innehåller endast vegetabiliska fetter.

Ingrediensförteckning

Vetemjöl, vatten, solrosfrö, linfrö, fullkorn av råg, sirap, salt, surdegspulver (råg), torrjäst, socker, emulgeringsmedel (mono- och diglyceriders mono-och diacetylvinsyraestrar, solroslecitin), enzym, mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra).

Näringsvärde per 100 g

Energi                                               1640 kJ                       (390 kcal)
Protein                                              13g
Kolhydrat                                           60g
varav sockerarter                                4,9g
Fett                                                   10g
varav mättat                                       1,3g
Kostfiber                                            3,6g
Natrium                                             0,71g
(motsvarande 1,8 g koksalt)

För mer information, kontakta:

Maria Eriksson, produktchef Polarbröd

maria.eriksson@polarbrod.se

Joanna Sundström, Greatness PR

joanna.sundstrom@greatness.se

Polarbröd
Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Under de 39 år företaget funnits har det vuxit från ett litet familjebageri till Sveriges tredje största producent av matbröd, med cirka 400 anställda. 2010 omsatte företaget 711 miljoner kronor och bakade 36 955 ton bröd på de tre Polarbagerierna i Älvsbyn, Bredbyn och Omne.