Polarn O. Pyret i full blom!

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 08:00 CET

Polarn O. Pyrets sommarkollektion ”I full blom” präglas av en helt ny färgställning för den här perioden, med mustiga, kryddiga färger och härliga mönster. Hela butiken kommer bokstavligen att blomma när kollektionen lanseras den 28 april.

De brända tonerna dominerar vilket ger en bohemisk känsla. Nyckelplagg för perioden är klänningar, de populära seglartröjorna och rulla-upp byxor i twill. Nyheter för säsongen är en kavaj i mjuk twill och en jump suit i demin.

För pressbilder och prover, kontakta:
Mildh Press, telefon: 08-640 84 01
E-post: camilla@mildhpress.se

För frågor om kampanjen, kontakta:
Mona El-Zein Modén, Markandschef, telefon: 08-410 522 03
E-post: mona.elzein.moden@polarnopyret.rnb.se

För frågor om kollektionen, kontakta:
Karina Lundell, Designchef, telefon: 08-410 520 22
E-post: karina.lundell@polarnopyret.rnb.se

Polarn O. Pyret är ett svenskt konfektionsföretag som sedan starten 1976 etablerat sig som det ledande varumärket och butikskonceptet för barnkläder och är kända för sin höga kvalitet, funktionalitet och design. Med drygt 100 butiker, varav 58 i Sverige, är Polarn O. Pyret Nordens ledande barnklädesföretag med siktet inställt på europeisk expansion. Idag finns butiker i Sverige, Danmark, Norge, Irland, Island, Estland, Finland, Ryssland, England och Skottland. Kläderna går också att köpa via e-handel i USA. Konceptet ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS. För mer information se www.polarnopyret.se.