Polarn O. Pyret låter barn vara barn i ny reklamfilm

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 09:41 CET

Polarn O. Pyret drar igång den viktiga vårsäsongen med två nya reklamfilmer med start den 28 februari. Filmerna är producerade av Rawfilm och kommer i huvudsak att visas i TV3, TV6, TV8 samt TV 4 Plus.

I de tidigare filmerna har fokus varit att lyfta funktionen i våra plagg. Nu vill vi backa bandet och berätta vad vi gör och vad vi brinner för, nämligen att göra kläder som låter barn vara barn. För oss betyder det bl.a. kläder som inte hindrar leken, kläder som passar både tjejer och killar och som med sina mönster och färger triggar barns kreativitet”, säger Åsa Bergendorf Olsson, Marketing Communication Manager på Polarn O. Pyret.

Polarn O. Pyret har valt att jobba direkt mot produktionsbolaget Rawfilm.

Eftersom vi har en mycket tight budget ville vi få ner produktionskostnaderna för att få mer pengar till media. Vi kontaktade Peter Cederquist på Rawfilm, som bl.a. gjort filmerna för Hästens, EM möbler, Samsung, Sova m.m. Vi gillar hans produktioner och kände förtroende att han kunde leverera det vi villa ha”, fortsätter Åsa Bergendorf Olsson.

På Rawfilm är man van att arbeta med uppdragsgivaren direkt utan en reklambyrå som mellanhand:

”Uppdraget var att göra en film med mycket känsla och närhet som speglar Polarn O. Pyrets värderingar, att göra kläder som låter barn vara barn, och att samtidigt lyfta den klassiska randen som varumärkesbyggare”, säger Peter Cederquist, ägare och regissör på Rawfilm.  ”Att arbeta med kunden direkt gör uppdraget mer intressant och utmanande, vilket passar mig bra. Jag kommer närmare kunden och deras önskemål för både känsla och resultat, och utifrån det kunna bygga en konceptuell filmidé”, fortsätter Peter Cederquist.

Uppdragsgivare Polarn O. Pyret
Maria Öqvist, VD
Åsa Bergendorf Olsson, Marketing Communication Manager
Maria Tysander, Marketing Co-ordinator

Arbetsgrupp Rawfilm
Regissör: Peter Cederquist

Arbetsgrupp Carat:
Linda Olsson, Client Service Director
Camilla Dellbrant, Medieplanerare TV
Anna Walestad, Medieplanerare Internet

Polarn O. Pyret är ett svenskt varumärke inom barnklädessegmentet och är kända för sin höga kvalitet, funktionalitet och unika design. Sedan starten 1976 och lanseringen av den klassiska randiga trikåkollektionen, har Polarn O. Pyret levt efter filosofin att barn behöver kläder som går att leka i. Kläder som låter barn vara barn. Polarn O. Pyret har i dagsläget drygt 112 butiker, varav 60 i Sverige, och har siktet inställt på fortsatt internationell expansion. Polarn O. Pyret expanderar internationellt via Master Franchisetagare. Idag finns butiker i Sverige, Danmark, Norge, Irland, Island, Estland, Lettland, Finland, USA, England och Skottland, samt via webbshop i Sverige och USA. Numera säljs även Polarn O. Pyret på Nordstroms i USA. Konceptet ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS. För mer information se www.polarnopyret.se.