Polarn O. Pyret öppnar upp PO.P-UP butik till förmån för World Childhood Foundation

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 13:41 CEST

Den 6 oktober slår Polarn O. Pyret upp sin randiga värld i form av en PO.P-UP butik i Centralhallen på Stockholms Centralstation. Här kommer de plagg som kunder har lämnat in under tidigare kampanj ”Från en polare till en annan” att säljas till förmån för World Childhood Foundation.

-  Vi öppnar upp vår allra första POP-UP butik på en plats där vi kommer att möta och nå ut till många. Vi arbetar för att barn ska få vara barn i våra kläder och det har skapat ett naturligt samarbete med World Childhood Foundation. Att våra plagg tål att ärvas och även säljas vidare går helt i linje med vår filosofi gällande hållbarhet och återanvändning säger Anders Wiberg, VD på Polarn O. Pyret.

Förutom försäljning av återanvända plagg kommer Polarn O. Pyret även sälja sin klassiskt randiga kollektion i blått och rött där delar av försäljningen oavkortat går till World Childhood Foundation.

PO.P-UP butiken kommer att stå öppen mellan 6-19 oktober och ha öppet vardagar 7-19 och helger 9-19.

Presskontakt:
Louise Sillrén, Project Marketing Manager Sweden
E-post: louise.sillren@polarnopyret.rnb.se
Besök även Polarn O. Pyrets pressrum: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/polarn_o._pyret

Polarn O. Pyret är ett svenskt varumärke inom barnklädessegmentet och är kända för sin höga kvalitet, funktionalitet och unika design. Sedan starten 1976 och lanseringen av den klassiska randiga trikåkollektionen, har Polarn O. Pyret levt efter filosofin att barn behöver kläder som går att leka i. Kläder som låter barn vara barn. Polarn O. Pyret har i dagsläget drygt 135 butiker, varav 67 i Sverige, och har siktet inställt på fortsatt internationell expansion. Polarn O. Pyret expanderar internationellt i egen regi samt via Master Franchisetagare. Idag finns butiker i Sverige, Norge, Irland, Island, Estland, Lettland, Finland, USA, England, Skottland och Nederländerna. Vi säljer även via e-butik i Sverige i Europa och USA. Konceptet ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS. För mer information se www.polarnopyret.se