Det UNI-ka pressgarnet med längst körtid och optimal styrka: för alla moderna fyrkantspressar.

Pressgarnet UNI är nya generationens garn där knutstyrkan från 110-garnet kombinerats med längden från 150-garnet, och därmed skapat en ny och unik produkt. Råvaran och produktionstekniken är tillspetsad för att kunna leverera ett starkt och tunt pressgarn som passar alla Big Baler-maskiner.

Lasta maskinen full med 47% mer garn på varje spole eller hela 3000 meter per bal, vilket medför färre spolbyten och bättre ekonomi. UNI pressgarn löper ur spolen enligt Easy Feed-metoden, allt för att förhindra driftproblem. Varje rulle är försedd med en id-lapp som ger information om garnets produkthistoria. Dessutom går UNI pressgarn att använda för både halm- och ensilagepressning.

Enligt branschstandard är den rekommenderade knutstyrkan 220 kilo för att passa i alla maskiner, och UNI har hela 233 kilo. vilket är i absolut toppklass!

Se film om UNI pressgarn här

Kontakta Poly-Produkter på telefon 031-28 90 70 eller besök oss på www.poly.se för mer information.
Facebook: AB Poly-Produkter