Dyneemafiber – starkare än stål

Det ställs höga krav på linor av Dyneema. Linan, som skall vara ”starkare än stål”, finns i flera modeller; SK-75, som är den vanligaste, SK-78, samt SK-90. Nu har vi på Poly-Produkter tillgång till en produktionsteknik som verkligen tar vara på dyneemafibern och utvecklar dess styrka på ett optimalt sätt.

Inte nog med att ha tillgång till fibern utan nu har vi också tillgång till en produktionsteknik som verkligen tar vara på fibern och utvecklar dess styrka på ett optimalt sätt. Denna teknik inkluderar impregneringar som ger linorna 5 gånger bättre motstånd vid böjningar och bändningar, vid extrema laster och temperaturer.

Denna typ av dyneemalinor kommer vi säkert att få se mer av i det material som används ombord på världens främsta kappseglingsbåtar på utmanande segeltävlingar världen över.

För ytterligare upplysningar ber vi er kontakta Benny Widlund-Nilsson, VD, på benny.nilsson@poly.se alt mobil 0708-702140

Mer information finns också på www.poly.se