Pontus! hamburgare på bästa-listan

Hamburgarhajpen är total i Stockholm och när What's Up Stockholm listar de allra bästa, är Pontus! version av den amerikanska nationalrätten naturligtvis med.

I Pontus! Matsal kan man njuta av färserad poussin "JHS" med tryffel och anklever, men är man på hamburgarhumör, erbjuds en högklassig variant gjord på 200gr kravmärkt högrev. Med lagrad cheddar, knaperstekt bacon, krispiga pommes och en krogmiljö som efter sex år fortfarande får kräsna och metropoliska gäster att tappa hakan, kan den måltidsupplevelsen kännas precis lika storslagen och gastronomiskt mitt-i-prick, som med Jan Hugo Stenbecks signaturrätt på tallriken.

Pontus Frithiof understryker att: "Det är just helheten som är vår styrka, i Pontus! Matsal. Inredningen, boktapeten, personalens inställning, sorlet från de andra gästerna och menyns breda utbud - tillsammans blir totalsumman större än delarna och om gästen väljer tryffel eller hamburgare, är inte det viktigaste. Det blir en stor upplevelse vilket som."

Läs varför What's Up Stockholm gav oss plats på sin hamburgarlista.