Pontus Frithiof satsar och når nya höjder

I september lanserar Pontus Frithiof ett nytt, unikt restaurang- och eventkoncept, Atelier 23 – en kreativ mötesplats med Stockholms mest enastående utsikt, på våning 23 i DN-skrapan. Atelier 23 är en ny typ av restaurangupplevelse, utan regelbundna öppettider med teman och samarbeten i fokus.

Med Atelier 23 går Pontus tillbaks till arvet; sitt ursprung från Pontus in The Green House. Pontus står själv i köket och lagar klassisk välsmakande mat, med moderna inslag. Det övergripande restaurangkonceptet bygger på lokala råvaror och säsongsbetonade menyer.

Atelier 23 innefattar sex rum varav två rum är restauranger; The Dining Room och The Kitchen. The Dining Room är det största rummet med enastående ljusinsläpp och panoramautsikt över hela Stockholm. The Kitchen är ett öppet kök som inkluderar gästerna i matlagningen, en avslappnad och intim miljö med mat och möten i fokus. De andra fyra rummen är inspirerande mötes- och eventlokaler, där såväl stora som mindre sällskap kan hålla kreativa och effektiva möten eller konferenser.

NÅGRA AV HÖSTENS AKTIVITETER
Pontus Pop-Up – Vid utsatta datum lagar Pontus
mat och bjuder på oförglömliga kvällar i The Dining Room.
Wine-makers Dinners – Vinproducenter från hela världen bjuds in till att stå värd och inspirera med unika smakupplevelser.
The Dinner Club – I The Kitchen kommer morgondagens stjärnkockar gästspela och bjuda på innovativ matlagning i en kreativ miljö.
Julbord – Under december kommer Atelier 23 erbjuda klassiska julbord, som redan nu går att boka.
Nyårsafton – På Nyårsafton erbjuds en magisk kväll med trerätters middag, bubbel och Stockholms bästa utsikt. Vi rekommenderar att boka bord i god tid.

Mötesbokningar och bokningar till samtliga event:
atelier23@pontusfrithiof.com, 08-54527300
För ytterligare information, bilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Charlotta Bendz - 070-2758707, charlotta@likespr.com

• atelier 23

Pontus Group grundades 2002 av Pontus Frithiof och består av verksamheterna Pontus! festvåning & balkong, Pocket City, Pontus in the Park i Solna (inkl. Pocket Solna), Catering Från Pontus och Pontus på Fyran.
Pontus Frithiof är inte bara kock och krögare, utan en sann entreprenör och anhängare av förändring och förnyelse. Samtidigt håller han hårt i sitt företags grundläggande värden: kvalitet, omtanke, personlighet, humor och en nypa flärd. En Pontusupplevelse ska innehålla allt detta och - såklart! - riktigt god mat.
Där har du företagets mål, mission och modus operandi.